Höstpyssel

 
 
 
Måste bara visa den fina höstkransen
Luran kom hem med i veckan.
 
Tänka att man kan göra så mycket 
fint med det naturen bjuder på nu.
 
Lite spoltråd, höstlöv och rönnbär eller
nypon är allt som behövs!
 
 
 
 
Luran har plockar en påse full med löv
som hon ska ta med till farmor så att de ska
kunna pyssla där i helgen.
 
Barnen ska nämligen sova borta även denna
helg! Kul för dem, men jag lär sakna 
dem rejält här hemma...
 
Men hoppas få lite vettigt gjort och även
kanske jaga en dag eller två.
 
När farmor hämtar dem ska vi bjuda
på spaghetti till middag och kladdkaka
med skogshallon till efterrätt.
 
Luran har bestämt menyn ;-)
 
Ett mysigt avslut på en toppen vecka.
 
Trevlig helg!



Ing-Britt säger

Hej finaste!
Åh vilken fin krans hon har gjort...saknar lite den tiden då tjejerna kom hem med såna saker de pysslat på fritids.
Idag när jag kom hem från jobbet hade jag 38 graders feber sås här blir helgen lugn. Ikväll blir det film och lite gott att äta sen stupar jag nog i säng.
Hoppas både ni och barnen får en härlig helg.
Kramar i massor ♡♡♡

2014-09-12 @ 17:21:04
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Britt säger

Jättefin krans,tack för tipset Luran...Ska göra kransar med barnen,då ska jag tala om att jag fått tipset av en flicka som heter Luran...Ja nu är det tomt i huset, bara jag och hunden.Älgjakten har börjat(tors)fast jag har inte hört om de har fått någon älg(dålig motagning på skogen)Så nu ska vi mysa hunden och jag,fast med långa promenader också..Solsken och höstfärger det kan inte bli bättre..Fina skor du har köpt,helt i min smak.Önskar dig skitjakt till helgen.Kram

Svar: Även här är det tomt i dag, barnen är hos farmor och gubben jagar. Var änd åvaken efter sex och drack kaffe, njuter nu av en långfrukost och lyssnar på radion, sedan ska hundarna ut (som har vilodag i dag) och jag tänkte ta bort sommarblommorna innan jag ska iväg till slaktboden å ta reda på älgköttet. Så ingen jakt för mig i dag, men kanske i morgon... Får ta en fixardag och njuta av tysnaden och mitt eget sällskap i dag, inte dumt det heller ;-) KRAM och ha det nu fint med promenader, höstens prakt och din fyrfota vän <3
Therese Bjärstig

2014-09-12 @ 17:48:37
Åsa säger

Fin krans, gillar att förskolan är kreativ. Kram

2014-09-12 @ 19:55:11
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Det naturligt vackra blir oftast det finaste!

Kram och trevlig helg!

2014-09-12 @ 20:14:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
Skorpan och Loppan säger

Men åh så fin!

2014-09-13 @ 06:35:45
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Johanna - Mamma till Leija säger

Så fin krans! Mysigt för dom att vara hos farmor & god mat! Hoppas ni får en bra helg! Kram

2014-09-13 @ 07:55:56
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: