I ur och skur

 

Just nu är det en knepig tid, varmt, kallt
och blött om vart annat, så man vet aldrig
hur man ska klä barnen.
 
Utan hela uppsättningen med kläder behövs.
 
I fredags uppdagades att Luran slitit sönder 
 dragkedjan i sin vinterjacka, så i helgen har
vi investerat i en ny jacka.
 
Jag hade först tänkt beställa via nätet då
KappAhl hade nedsatt pris på jackor just nu,
men då Luran behöver jackan omg så valde
vi istället att stötta butiken på orten.
 
Utbudet var inte det största, och priset
i överkant kan jag tycka. Men för Luran
blev det allt vad hon drömt om.
 
En rosa jacka med en älg på!
 
Och är hon nöjd så är jag nöjd...
 
 
 
 
....oftast i alla fall!
 
För i dag skulle hon med bestämdhet följa med
mig på sin cykel då jag gav mig ut och joggade
i duggregnet.
 
Jag visste hur det skulle sluta, men hon
lovade att hon inte skulle klaga.
 
Men hon fick håll, blev blöt,
fick trötta ben, ramlade och var allmänt
arg så hon ska minsann aldrig mer
följa med mig deklarerade hon.
 
Men det lär väl vara glömt till nästa gång ;-P
 
Själv är jag i alla fall ruggigt nöjd över
att ha besegrat latmasken och kommit
igång med träningen igen.
 
I går då det stormade och vi var strömlösa för
andra gången  så drog jag på mig kläderna och gick
ut på en 40 minuter lång PW och i dag blev det
som sagt en joggingtur i duggregnet.
 
Förr hade jag aldrig stuckit näsan utanför
dörren om det stormat eller regnat,
men nu tycker jag det rent av är
härligt att träna i lite busväder.
 
Det ger liksom en extra dimension av
"duktighet" som känns oerhört
skönt efteråt!
 
Ps. Bogge är feberfri i dag, och det "firar" vi
med att göra en äppelpaj med extra mycket
marsansås på hans begäran :-) Ds.
 



Sara säger

Ja riktigt jobbigt väder nu, nästan bättre det blir ordentligt kyligt så man vet hur man ska klä de små och sig själv :P

SV:Åh tack fina du vad glad jag blir. Vad roligt att du vill se mer personliga inlägg, då ska jag absolut försöka knåpa ihop det några gånger i veckan iallafall :)

Kram

2014-09-28 @ 11:11:11
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Solen skiner här. .. ingen jogging. Jag bakar. Men en rejäl promenad med maken blir det senare idag

2014-09-28 @ 11:27:06
URL: http://www.candygirl.nu
mamma mindy säger

Så snygg jacka du har köpt :) Snygg färg..hoppas att den kommer värma gott i vinter kylan.Ha en fin söndag söta blogg vän..kram kram

2014-09-28 @ 11:40:01
URL: http://www.blondis81.blogg.se
Åsa säger

Så skönt med feberfri Bogge.

Äppelkaka låter inte fel...

Elin ska strax i väg på kalas.

Sedan middag hos mina föräldrar, go maten PALT, dock inte det min mage gillar bäst... men den bråkar ju ändå så idag äter jag palt å tänker njuta av varje tugga :)

Jackan är jättefin, förstår Luran gillar den.

Ha en fin söndag, kram

2014-09-28 @ 12:42:11
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Louice säger

Skitsnygg jacka! Jag har själv köpt en cerise vinterjacka till vintern. Brukar alltid köra med vit eller svart, men nu ville jag ha lite mer färg.

Skönt att du har kommit igång igen med träningen. Här har det varit lite si och så med det, men idag har jag redan hunnit ut på en PW på morgonen.
Önskar dig en fin dag!
Kram

2014-10-02 @ 09:03:55
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: