Bo, äta och göra i Göteborg?

Har ni tips på var man ska bo och var man ska äta
när man är i Göteborg, samt vad man kan roa sig
med är ni välkommen att tipsa mig!!!
 
Måste boka hotell för kommande veckas
vistelse (sön-ons) och är tacksam för alla tips
och råd ni kan tänkas ha...
 
🍴🍷🏨



Life of Johanna säger

Åker ofta bara till gbg över dagen (3 timmar i bil dit) och sedan hem igen på kvällen/natten. Hoppas du får något bra tips.

Ja, det var synd jag blev krasslig, jag hade ju planer för annan dag påsk och gräva upp rötter. men men de finns ju kvar till helgen med haha

2015-04-07 @ 21:18:56
URL: http://lifeofjohanna.se
Kajsa säger

Åh, Göteborg är mysigt! Caleo.se riktigt bra mat men avslappnad stämning. Vapiano.se är alltid ett säkert kort, med supergod pasta och opretantiöst. Boende beror ju lite på budget... Elite Plaza är fantastiskt, men dyrt. Jag har bott på Scandic Rubinen ett par gånger och det är helt okej medelklass med väldigt trevlig hotellbar i lobbyn och superläge på kungsportsavenyn. Hotell i närheten av avenyn är ju trevligt om du vill kunna strosa lite på stan och ha nära och smidigt hem. Jag har länge velat gå på Universeum, det ska vara jättehäftigt. Åker du själv eller med familjen?
/Kajsa

Svar: Tack för tips på både mat och hotell, ska kika runt i dag och se vilket som ligger närmast den klinik där Magnus ska opereras. Smidigast så + att det ska finnas parkering så man kan parkera bilen då vi bilar ner. Blir nere från söndag till onsdag så planen är att besöka Universeum på måndag (dagen innan op) så får jag väl springa i affärer efter att Magnus opererats ;-) KRAM
Therese Bjärstig

2015-04-07 @ 22:08:28
Frida säger

Vilket sjukhus ska han opereras på? Är det Sahlgrenska så finns det ett hotell/vandrarhem vid Slottskogen.. Vi ska bo där i sommar. Ska se om jag hittar det men tror det hette nått med slottskogen...

2015-04-07 @ 22:09:26
URL: http://knappgoken.byemschen.se
Mamma Malin säger

Jag brukar ju inte bo där eftersom jag har en så kort bit dit men jag har bott på Scandic vid Centralstationen och det var jag nöjd med. Shopping i Nordstan, promenad i Slottskogen m.m. Hoppas ni hittar något som passar :)

2015-04-08 @ 07:30:09
URL: http://www.mammamalin.se
Angelica Eriksson säger

Är man i Gbg måste man äta på Bambo det är en mongolisk restaurang. Kan ni inte få bo på patienthotellet? Hoppas ni inte blåser bort idag. Kram från södern.

Svar: Tack för tipset! Det är en privat vårdförsäkring som kickat in så vi ska ner på en privat klinik, men försäkringen täcker normalt hotellboende så vi letar vidare efter nått hotell i närheten, inser att det svåraste är att få en P-plats till bilen utan att bli ruinerad... Och nog blåser det, grannens tak på hundkojan kom just flygandes på gräsmattan!!! Och TACK för tipset på den mongoliska resturangen, testade en sådan i Stockholm och var såld, så där lär vi gå och äta! :-D
Therese Bjärstig

2015-04-08 @ 09:23:31
Angelica Eriksson säger

Är man i Gbg måste man äta på Bambo det är en mongolisk restaurang. Kan ni inte få bo på patienthotellet? Hoppas ni inte blåser bort idag. Kram från södern.

2015-04-08 @ 09:23:31
Susanna i Norge - snart tvåbarnsmamma säger

Universum helt klart, verkar spännande ställe för stora och små :) Liseberg om vädret tillåter?

2015-04-08 @ 09:49:35
URL: http://www.fruroeim.com
åsa i åsele säger

Universum är ett ställe jag skulle vilja besöka.

Nu beror det väl kanske oxå på Ms mående?
Han kanske inte vill göra annat än ligga å vila efter operation innan hemfärden?
Yes många ? jag är ju nyfiken :) ska Ni köra ner till Göteborg, är det inte bättre med flyg + hyrbil?

Hur som haver skönt operationen blir av.

kram

2015-04-08 @ 10:46:50
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Lejonkvinnan säger

Själv så älskar jag Gothia towers som ligger precis vid Universeum och Liseberg och hyfsat gångavstånd till Avenyn. De har dessutom så man kan få bilen inlåst i parkeringsgaraget, vilket känns bra.

Lycka till!

Svar: Tack för tipset, vi kikade på Gothia Towers som ett alternativ, men blev Vasa som drog det längsta strået då det låg närmast kliniken där maken ska göra sin op, tänkte att det var mest praktiskt... :-)
Therese Bjärstig

2015-04-08 @ 13:38:30
Carolina säger

KUL! Älskar Göteborg! Min farbror bor där. Jag tycker du ska besöka stadsdelarna "Haga" och "Majorna" - mycket fint. Om du får möjlighet så ta en springtur i Slottsskogen - underbart vackert!

2015-04-08 @ 19:44:47
URL: http://carpia.blogg.se
Marie Nilsson säger

Kometen!! Leif Mannerströms restaurang, den får ni inte missa. Hotell Poseidon låg vi på sist, litet och mysigt. De har plats i ett p-hus i närheten för en rimlig peng. /Marie

Svar: Tack för tipset! Får givetvis kolla in Mannerstöms restaurang :-) Valde mellan Poseidon och Vasa faktiskt, just för att de hade bra med P-platser, men då Vasa låg närmast den privata kliniken fick det bli det hotellet :-) Hoppas annars allt är fint med er nere på södern! KRAM
Therese Bjärstig

2015-04-09 @ 15:29:45
Johanna - Mamma till Leija säger

Hotel Royal nära centralen & nordstan ska vara ett bra & mysigt ställe enligt min körledare! Själv brukar jag bo hos min barndomsvän, så kan inte själv komma med några tips...

2015-04-12 @ 08:57:21
URL: http://skuggis.wordpress.com
Camilla säger

Jag har bott på Clarion Hotell Odin, tyckte det var centralt och bra. Supertrevlig personal med, väldigt serviceminded! Dessutom ingick eftermiddagsfika (nybakad godbit) och middagsbuffé! Så jag slapp betala massor för att äta ute på restaurang hela tiden, toppen!

2015-04-12 @ 11:02:00
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Camilla säger

Såg nu att ni redan bestämt er, men lägg Odin på minnet om ni ska dit på semester nångång :D

2015-04-12 @ 11:02:51
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: