Djur och blåst

 
 
 
 
Första stoppet för kaffe och mackor tog
vi i trakten kring Sollefteå, och där fanns inte
mycket snö kvar att tala om!
 
Vi såg mängder med tranor som 
nu äntligen tagit sig norrut på sin långa resa.
 
 
 
 
 
 
Medan vi fikade kom även 6 rådjur trippandes
ut och började äta, några lyckades jag fota.
 
Men ju längre söderut vi kom desto fler såg vi,
jag fick ihop inte mindre än 71 rådjur innan vi
körde in i Göteborg.
 
Lägg till det 4 renar och 6 överkörda grävlingar,
3 överkörda rävar, en överkörd fälthare samt två 
avblåsta takboxar som vi fick kryssa fram emellan
så förstår ni att resan ner var riktig intressant ;-p
 
 
 
 
 
 
Det blåste verkligen!
 
Jag trodd flaggstången skulle knäckas då
vi stannade för att tanka bilen och sträcka
på oss efter några timmars bilåkande.
 
 
 
 
 
 
 
I trakterna kring Örebro möttes vi bitvis av vad
som såg ut att vara en sandstorm.
 
Snödrev är vi vana, så detta var något nytt!!!
 
 
 
 
 
 
Efter tio timmar på vägen var det skönt att
cheka in, parkera bilen och gå ut och äta
en av de godaste oxfileerna jag någonsin
ätit, och nu har vi krupit ner i sängen
och slötittar på TV.
 
Kännet jag mig själv så dejtar jag snart
Herr John Blund ;-)
 



Anonym säger

Va skönt att ni är nere.nu kan jag sova kram till er.♥

Svar: Ja vi kom ner utan problem, gick över förväntan. Hoppas resten går bra med, börjar iaf inget bra med försening och ny röntgen... Suck!
Therese Bjärstig

2015-04-12 @ 20:39:36
Anne säger

Ni verkar haft fullt upp på resan. Skönt att ni kom fram ordentligt. Lycka till nu!

2015-04-12 @ 20:43:13
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
znogge säger

Gott att vara framme!

Kram

2015-04-12 @ 22:10:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Go'morgon.
Skönt resan ner gick bra.
Lycka till idag.
kram

Svar: Tack!!! Verkar behövas 😜
Therese Bjärstig

2015-04-13 @ 07:06:07
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Annika säger

Oj vilken bilresa. Hoppas att du har fått sova ut ordentligt. Kram på dig.

2015-04-13 @ 08:48:10
URL: http://badtant.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: