Förberedd

 
 
 
Man ska ju som bekant hoppas
på det bästa, men vara förberedd
på det värsta...
 
Så att ha en välfylld första hjälpen
låda/skåp är något jag länge sagt
att vi ska investera i så man har
allt tillgängligt om olyckan 
skulle vara framme.
 
 
 
 
 
 
Jag hittade detta välfyllda låda/skåp på
Jula av alla ställen och slog till bums!
 
Då det är nyckel till skåpet kan man även
låsa in medicin om man skulle vilja.
 
Tyvärr så var "glaset" på framsida skadat
både på min låda och den som min bror
fick i födelsedagspresent :-/
 
Trist då lådan i sig är riktigt fin! 
 
Men det viktigaste är ändå innehållet,
att man har alla prylar tillgängliga om det
skulle hända något.
 
Jag kommer att plocka ut delar och 
packetera i en liten väska som jag tar
med då jakten börjar, om två- eller
fyrbenta skulle göra sig illa.
 
Dagens tips blir därför att ni ska
investera i någon form av första hjälpen
om ni inte redan har det där hemma!
 
 
 



johanna säger

smart!

2015-08-17 @ 12:31:54
URL: http://nouw.com/jaxel
åsa i åsele säger

Vi har pratat, inte kommit längre, om ett medicinskåp,
nu tänkte vi mest på alla de olika värktabletter vi har... för tillfället och så har vi haft det länge ;-) ligger mycket tabletter i en låda i köket,
med tanke på att om Elin skulle få för sig att testa och hon inte lär behöva så många tabletter för att bli medtagen, medvetslös borde vi göra något åt vår situation.

En av Js bröders barn försökte ta livet av sig, ett rop på hjälp med Tradolan, nu gick det bra, men jag tror "barnet" fortfarande icke mår helt bra.
Det har väl varit lite mycket svårigheter.

kram

2015-08-17 @ 12:45:59
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Tina säger

Men åh tack för tipset! Det var ju både praktiskt och snyggt! Måste erkänna att det är dåligt med sjukvårdsartiklar hemma. Märktes tydligt igår då Tuva ramlade med sparkcykeln TVÅ gånger! Får nog investerar i ett sånt här skåp. KRAM

2015-08-17 @ 14:39:20
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Znogge säger

Skåpet verkar både prisvärt och bra. Oftast är det så att när olyckan är framme då inser man vad man inte har hemma men borde ha haft... Nu hoppas jag i och för sig att det inte kommer till användning hos er.

Kram

2015-08-17 @ 15:48:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Sarah säger

De e så tråkigt att saker så ofta e trasiga i affären :/ <3

2015-08-17 @ 21:28:22
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: