Manifestation

 
 
 
I går kväll förenade jag nytta med 
nöje och gav mig ut och joggade 
kl. 18.00 som så många andra.
 
Det blev en löprunda mot
rädsla och våld.
 
Här i Dorotea har jag aldrig känt
mig rädd, men då jag bodde i Bryssel
så sprang jag sällan ensam.
 
Vi var ett gäng som följdes åt då
det där förekom överfall på ensamma
kvinnor som joggade.
 
När jag bodde i Umeå och pluggade
hade jag det i bakhuvudet, men 
Hagamannen hindrade mig inte
från att träna/röra mig dagtid.
 
Däremot gick vi alltid två och två 
när det var mörkt ute, och alltid taxi
hem om man varit ut och någon
i mobilen tills man var inne och
låste om sig i lägenheten.
 
Det är en galen värld vi lever i då
kvinnor ska behöva uppleva rädsla
och begränsa sig utifrån detta.
 
Jag blir så förbannad och säger
som Sverker Olofsson:
 
Ska det vara så här?! Ska det?!
 
 
 



Fröken M säger

det är verkligen hemskt det som händer,
och fruktansvärt att man ska behöva vara rädd för att gå ut ensam !
Vi bor granne med skogen,
och jag tillbringar mycket tid där ensam även om jag undviker att gå allt för långt från huset...

Japp, JP har en bubblande rosé !
Dock är den inget som föll mig ( och grannarna ) i smaken så vi kör på något annat nästa gång !

Kram

2015-08-10 @ 08:32:26
URL: http://frokenmela.se
Carolina säger

Ja, det är fruktansvärt! Man ska ju kunna ha vilka hörlurar man vill och pumpa precis så hög musik man vill utan att behöva tänka på rädslan att bli överfallen! Mycket bra initiativ detta tycker jag! Men det bästa vore ju om det inte var ett problem överhuvudtaget :( Ha nu en fin strålande måndag i solen!

2015-08-10 @ 09:22:06
URL: http://carpia.blogg.se
Cissi säger

Hemskt! Och så orättvist... Vågar aldrig gå med hörlurar eftersom man aldrig vet vem som kan smyga sig på.. Är inte meningen att man ska behöva tänka i de banorna

2015-08-10 @ 10:30:24
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Ing-Britt säger

Hej finaste! Hos oss i Frövi har jag aldrig varit rädd för att gå själv ute men däremot vill jag inte att tjejerna ska göra det efter att mörkret fallit. Men i Örebro aktar jag mig för att gå själv där det inte är mycket folk, har varit många övergrepp på ensamma kvinnor där..visst är det otäckt och borde inte vara så men tyvärr tror jag det bara kommer att förvärras..
Vilket fint våningsfat ni har gjort, blir lite sugen att göra nåt liknande :).
Här har vi en solig dag o jag är i stugan, Tommy o tjejerna åkte in till Örebro som firar 750år den här veckan o idag var det motortema.
Ha nu en fortsatt skön dag, kramar i massor ❤️❤️💙

2015-08-10 @ 12:28:41
Lena i Walesl säger

Jag vet inte vem Sverker är eller vad som hänt???

2015-08-10 @ 13:51:45
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
znogge säger

Nej, det ska det inte men vår värld är inte så snäll längre utan vad som helst kan tyvärr hända var som helst. Riktigt illa :-(

Kram

2015-08-10 @ 14:22:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

var det nåt sånt igår.. det visste inte jag. Jag var och joggade idag - själv - med hörlurar - idag mellan 16-17. SKITSKÖNT:

2015-08-10 @ 19:59:07
URL: http://www.candygirl.nu/
Natahlie säger

Läs gärna mitt inlägg"Vad tycker jag om storbloggarna?" och dela gärna med dig av dina åsikter till frågan som jag har ställt till alla läsare, de skulle vara kul att veta vad just du tycker! Och när du ändå är inne och kikar så varför inte delta i veckans blogg? Kram på dig <3

2015-08-10 @ 20:09:27
URL: http://nouw.com/Mariinos
Johanna - Mamma till Leija säger

Duktig du är! Helt galet att man inte ska kunna känna sig trygg. Idag var det ju tom mord på IKEA. Vart är världen påväg?

2015-08-10 @ 22:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: