Orange

 
 
 
Idag har jag fått tummen ur och
putsat fönstren i vardagsrummet.
 
Nya gardiner är på plats och så köpte
jag två nya kuddar på Blomster och ett
orange lurvigt kuddfodral på Inas.
 
 
 
 
 
 
Ett gäng lyktor har också plockats
fram, liksom lite kottar och horn.
 
Det hör hösten till tycker jag!
 
 
 
 
 
 
Det är mysigt att tända ljus nu
då det faktiskt börjar vara mörkt
om kvällarna.
 
 
 
 
 
 
Brunt i olika nyanser, svart, grått och
så lite orange gör vardagsrummet 
varmt, murrigt och inbjudande.
 
 
 
 
 
 
Och det är inte bara inredningsmässigt
som jag fastnat för orange...
 
Jag klickade hem ett par nya byxor från
frifab för någon vecka sedan och de 
går i en rostorange färg.
 
 
 
 
 
 
Och idag slog jag även till på
en klocka som jag sneglat på länge, 
nu nedsatt med 50% då bara måste
man slå till kände jag ;-)
 
 Annars en dag men ömsom vin
ömsom vatten.
 
På plussidan räknar jag ett erbjudande 
å jobbets vägnar liksom middag hos
grannen och en trevlig pratstund med
en barndomsvän som nyligen flyttat
hem med sin familj.
 
På minussidan går utan tvekan inbrottet
och förstörelsen i makens arbetskoja och
som grädden på moset att Bogge ramlat
och gjort illa armen.
 
Efter att ha konsulterat 1177 så
har han fått smärtstillande och 
bäddats ned. Hoppas inget är
brutet...
 
Vi har haft nog på den fronten
känns det som ;-p
 
 
 



ansepanse säger

neeej, vad ledsen jag blir av att läsa det här, stackars er, nog räcker det och blir över allt det som ni fått genomgå, hoppas nu att Bogge <3 inte brutit något, håller tummarna hårt för att det blir bra med det smärtstillande
du hinner med så mycket tycker jag, jättefint pyntat nu till hösten
massor av kramar till er alla, är så ledsen å era vägnar <3

2015-08-31 @ 19:13:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

Nej hoppas armen är ok nu.... vore trist med nåt gips såhär inför hösten.

Härligt höstigt. Här är det sommar innomhus ännu. Och jag känner mig inte manad att hösta till det.. 20 grader idag. Men jag vet att det nog var sista dagen. Från och med i morgon ska det gå nedåt.

2015-08-31 @ 19:37:32
URL: http://www.candygirl.nu/
åsa i åsele säger

Så tråkigt och ledsamt med inbrott/skadegörelse och en illagjord arm, stackars Bogge *krya på kram*

Fint med orange... hos andra, inte min färg direkt.

Har inte varit på Blomster på länge... tro om jag måste göra ett Dorotea besök, har Du tid att dricka kaffe nån eftermiddag?

kram

2015-08-31 @ 19:44:14
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Sara säger

Åh så fint ni har det :) Älskar de orangea kuddfodralen :)

2015-08-31 @ 20:21:54
URL: http://www.baakochmaat.se
Josefin säger

Aj stackars Bogge. Är det Lycksele som är närmsta ställe att kolla upp armen om det skulle behövas? Hoppas det är lugnt och att inget att brutet.
Fick för mig att din mans arbetskoja är ute i skogen typ rätt öde? Vilket fall som helst, vem gör inbrott i en sån? Bärplockare? Eller nån som hoppats att nåt dyrbart föremål lämnats kvar?
Jag blir så upprörd på människor som inte kan skilja på ditt och mitt. Det lär väl vara omöjligt få tag på den/ de som gjort det?
Kramar

Svar: Vi hade tur och fick rönta i Dorotea (varannan tisdag är röntgensköterska från Lycksele på plats här!) Men nästa tisdag måste vi köra till Lycksele för att ta bort gipset, röntga på nytt och sedan se vad som sker... Suck! Och jo, det är just för att arbetskojorna står öde som de drabbas så ofta. Har ju en hel del värdefulla verktyg, elverk, motorsåg, oljor och diesel som är stöldbegärligt.... Men då dessa även snodde stekpanna och mat så lutar det åt oärliga utlänningar, sådana där ligor som härjar :-/ Surt då de dessutom förstörde så mycket. Hoppas polisen får tag på dem, men chanserna är väl små skulle jag tro :-( KRAMAR!
Therese Bjärstig

2015-08-31 @ 21:39:00
Mammsen säger

Så härligt med höst förberedelserna och det orangea men så tråkigt med inbrott och skador på minifolket. Krya på

2015-08-31 @ 21:51:37
URL: http://Mammsen.wordpress.com
Britt säger

Tänk nu är hösten här,så mysigt tycker jag.Man får boa in sig som jag brukar säga och vänta på jultomten...
Snygga kuddar och byxor,orange är snyggt tycker jag.
Hoppas att det går bra med Bogges arm.
Ja tänk att man inte ska få ha sina ägodelar i fred lika överallt.Man tror att man klarar sig om det är långt inne i skogen men de hittar dit också.Mycket stölder här också och förstörelser i stugor och av disel.
Hur var det "Du ska icke stjäla"men vem fan bryr sig nu för tiden..Nu ska jag gå en runda med hunden,älskar morgonen i skogen.Ibland är det skönt att jobba eftermiddag så man får den här livskvaliten.Önskar dig en bra dag.Kram

Svar: Tuuuuusen tack för korten - barnen blev så glada! Och i nuläget med inbrott och armbrott så behövs alla glädjeämnen för att det inte också ska bli nervsammanbrott ;-P Skulle behöva en runda i skogen nu känner jag, har varit själv med barnen då M är i skogen och försöker rodda allt där med jobb och reparationer efter inbrottet. Att få gå en promenad skulle rensa tankarna... Men man får inse att man bara är människa, har tagit VAB för att kunna hjälpa Bogge, och då får jobbet helt enkelt vänta även om jag har deadlines och åtaganden som knackar på och stressar... Önskar dig en riktigt fin kväll! KRAM
Therese Bjärstig

2015-09-01 @ 08:00:54
Lizas Lantliv säger

Åh så fint o mysigt du gjort!
Skulle oxå behöva putsa fönster......

Åh ajaj stackars Bogge, håller tummarna att inget är brutet...

Massa kramar!

2015-09-01 @ 12:37:17
Amanda Jona [SPONTAN] säger

Åh så fint!

2015-09-01 @ 20:21:09
URL: http://spontan.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Orange är fint! Ja, nu börjar det minsann bli mörkt om kvällarna. Rätt mysigt faktiskt! :)

2015-09-01 @ 21:09:01
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: