Överraska barnen

 
 
I dag passade jag på och nyttja mitt jobbs
flexibilitet och hämtade barnen tidigare 
så att de skulle hinna sola och bada lite :-)
 
Jag satt på en filt och mös medan de
plaskade i sjön, och när de var nöjda 
åkte vi förbi Ica och köpte med oss
var sin sallad till middag.
 
Vardagslyx när den är som bäst!
 
Nu ska jag dock fortsätta och räkna
och flytta siffror så att jag får ihop en
budget som måste revideras...
 
Och nattlektyren blir en genomgång
av Vilhelmina kommuns nuvarande
översiktsplan.
 
Men med dagens dos av D-vitamin
och nöjda ungar gör jag det med glädje!
 
 
 



Britt säger

Ja visst är det Fabian att direkt man börjar jobba så kommer solen och värmen.Men man får njuta av det sköna så gott det går.
Vad duktig du är att hålla igång med löpning,själv har jag varit lat bara cyklat till jobbet..Men ikväll ska jag gå en promenad, ska höra med kroppen först vad det blir för svar.Den vill inte alla dagar som jag vill..
Så mysigt ni har haft med bad,bäst att passa på..
Ska du ut och jaga björn?Björnjakten har blivet större här ner tycker jag,hoppas att de har tränat på skyttet då det ska ut på björnjakt.Önskar dig en trevlig kväll med din nattlektyr.Kram

Svar: Ja i helgen har vi verkligen njutit!!!! Varit i stugan, fiskat och varit ute och plockat blåbär och solat. Underbart! Men 25-27 grader på dan och endast 2-4 på natten så vi fick elda för att inte frysa i vår lilla stuga. Och nej, björnjakt är inget för mig. Vill ha mer skytte och nerver då ;-) och i denna värme sliter nog hundarna rätt ont också... Men det har skjutits en del här i krokarna, så Björn finns det! Nej nu ska jag vila lite, cyklande och släpande av häcken som vi klippt ner tog på ryggen, å i morgon väntar 50 mil bil, så bäst att vila sig i form... Massa kramar till dig, hoppas du får en bra start på kommande vecka! Kram
Therese Bjärstig

2015-08-18 @ 18:30:03
Znogge säger

Vilken härlig dag :-)

Kram

2015-08-18 @ 21:49:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

vilken tur att du kan flexa... här får jag ju vara ute på dagarna.. hade lunchdate med ungen och sen har vi varit ute på eftermiddagen... såå ljuvligt

2015-08-18 @ 22:51:28
URL: http://www.candygirl.nu/
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Åh vad härligt med några timmar på stranden för både dig och barnen. Vi tänkte åka ut på sjön igår men T fick jobba extra så det blev inget men till helgen hoppas jag att det blir.
Visst är vädret härligt nu men vi har riktigt kalla nätter, imorse var det bara 5grader när jag for till jobbet så visst hade det varit bättre om det här högtrycket hade kommit liiite tidigare.
Hoppas du får en skön dag även idag och kan ta små avbrott på er fina altan.
Massor av kramar ❤️❤️❤️

2015-08-19 @ 08:35:15
Amanda Jona [SPONTAN] säger

Lät ju underbart :)

2015-08-19 @ 08:51:06
URL: http://spontan.blogg.se
Fröken M säger

Va härligt !! Det är verkligen vardagslyx att kunna sluta lite tidigare ibland :)
Här ska vi börja skola in V på nya förskolan idag.
( det tog ett år att få en plats här uppe, men nu var det äntlige dags för flytt )
Idag är det dock bara introduktion på två timmar, så efteråt hinner nog vi med lite strandhäng och glass :)

2015-08-19 @ 09:15:05
URL: http://frokenmela.se
ansepanse säger

vilken fin eftermiddag ni alla fick, härligt
Sv: visst håller vi tummarna för M, att han ska bli så bra som bara det är möjligt
nog är det många som är ledsna över att det var så dåligt väder under semestern och att det nu blivit sommarvärme och sol, jag badade fötterna igår :) och lät Nemo och Sluggo få svalka sig lite i sjön, men särskilt Sluggo gillade det inte alls
massor av kramar till er alla <3

2015-08-19 @ 11:49:16
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Vad härligt att kunna njuta sådär! Hoppas läsningen gick bra!

2015-08-19 @ 19:45:10
URL: http://skuggis.wordpress.com
Pauline säger

vad härligt!

2015-08-20 @ 10:34:15
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Lizas Lantliv säger

Mysigt!! Behövs inte så mycket....

Kram!

2015-08-20 @ 12:22:54
Cissi säger

Vad skönt att ha den möjligheten :)
Själv njuter jag så fort tillfälles ges, det gäller att passa på nu när värmen äntligen kom <3

2015-08-24 @ 13:06:21
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: