Bästa dagen

 
 
 
Dagen efter doppare dan
är utan tvekan min favorit.
 
Inga måsten, barnen leker
med sina julklappar och man
behöver inte laga mat utan
äter rester från julbordet 
till frukost, lunch och 
middag :-)
 
Helst ska dagen tillbringas
i pyjamas eller onepice...
 
 
 
 
 
 
Men lite aktivitet och umgänge
har vi hunnit med ändå.
 
Jag masade mig ut på en jogg 
på förmiddagen, och sedan åkte
vi och hälsade på lite släkt.
 
Väl hemma har barnen lekt 
med grannbarnen och tagit 
tabberas på kakorna :-)
 
En juldag helt i min smak!
 
 
 



Linda / CandyGirl säger

Härligt... här sov vi länge (eftersom vi kom i säng halv fyra på morgonen). Resten av dagen har åtgått till att göra oss av med monstergranen. För första gången någonsin har granen börjat barra istället för skjuta skott. Och den barrade nåt infernaliskt. Vi fick låtabli att röra granen sista dagarna för att alls kunna ha den kvar till julafton. Så idag har vi klippt ned den med stora häcksaxen och packat i påsar och slängt barrhelvetet i skogen. Det blev inte ett barr kvar på grenarna - den var totalt genomtorr trots att den haft obegränsad tillgång på vatten. Om den inte var sjuk så funderar vi om den helt enkelt var för stor för att klara sig utan rötterna... Nåja.. nu har vi barrsanerat och ryms i vardagsrummet igen. Resten av julen är dock kvar någon/några dagar till.

2015-12-25 @ 15:52:50
URL: http://www.candygirl.nu/
Johanna - Mamma till Leija säger

Ja, exakt så ska juldagen vara. Vi har bara legat på soffan & sett på tv/film. Skönt att bara göra ingenting!

2015-12-25 @ 20:15:11
URL: http://skuggis.wordpress.com
åsa i åsele säger

Jag har dagen till ära (?) ätit skumtomtar så jag mår kräkilla, men goa var dem...

Jag å Elin gick i pyjamas fram till kl 15, då fick vi besök så det kändes bäst att ta på något mer "riktigt".

Ha en fin fortsatt juldagskväll.

kram

2015-12-25 @ 21:16:06
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele säger

Jo men Du, jag har tydligen varit snäll :)

Blir roligt med ny fräsch kamera, speciellt om min gamla - som faktiskt är minst 5år - tänker börja strejka...
Det tar väl ett tag innan jag blivit van.
Systemkameran är ju tyngre dessutom.

kram

2015-12-25 @ 21:19:49
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Britt säger

Önskar dig god fortsättning på helgen.Håller med dig att juldagen är så mysig,bara att mysa och umgås.Ätit rester och spelat spel(plump)som vi har snöat in oss på.Är förkyld så det har varit stilla med promenader. Men idag kände jag att jag måste ut och få andas in frisk luft och röra på kroppen,det var underbart sol och några minusgrader..Såg att barnen fick julkorten,det värmde...
Önskar dig en fortsatt skön helg med mycket mys.Kram

Svar: En god fortsättning till dig och de dina med ❤️ Låter som ni haft ett mysigt julfirande! Trist med förkylningen bara, har själv just kryat på mig och äntligen kommit igång med joggandet igen. Gör susen för humöret, men känns i ryggen så bättre skor med super dämpning har beställts :-) kusin på övernattning ikväll så vid får se hur länge det tisslas och tasslas... Varma kramar och god fortsättning ❤️
Therese Bjärstig

2015-12-26 @ 10:38:16
Znogge säger

Jag håller med. Juldagen brukar vara kravlös och behaglig men i år blev det lite annorlunda. Vi hoppas på att annandag jul kompenserar i stället!

Kram och god fortsättning!

2015-12-26 @ 12:50:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Pauline Hurtig säger

den dagen brukar vara så lugn härlig! :)

2015-12-27 @ 19:12:20
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
ansepanse säger

håller med om att man kan ta det lilla lugna när väl julaftonen avverkats, rester har vi ätit både juldag, annandag och så blev det lite över även till idag
kramar <3

2015-12-27 @ 19:14:14
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: