Island - en dröm!

I helgen tänker jag försöka ta mig ut i skogen och
ladda batterierna och bara vara...
 
 
Det har varit en hektisk och omtumlande
vecka på många sätt.
 
Att inte veta är mycket värre än att veta,
det skapar en oro och grubblerier som
i många fall är värre än vetskapen
om vad det är som felar.
 
Ett stort tack för fint bemötande och hjälp
från både Hans Boberg och Sara Backlund <3
 
 Utredning/tester har uteslutit cancer och
identifierat ett komplicerat bråck i magsäcken,
och nu väntar vi på att mamma ska få tid för op.
 
Efter att inte att kunnat inta fast
föda på flera månader, illamående
och viktnedgång så var vi givetvis
oroliga. Vad kunde det vara?!
 
Så även om smärta och besvär kvarstår
känns det ändå oerhört positivt att det är
en åkomma som går att operera.
 
En stor tyng har fallit från alla
våras axlar och nu hoppas vi bara
att det går relativt fort att få en tid
för operationen och att mamma
snart är kry och återställd igen <3
 
Som en extra guldkant denna fredagskväll
så läste jag nyss ett mail som bekräftade att
jag blivit accepterad med papper till en
konferens på Island i maj nästa år.
 
Island är ett land och en plats jag drömt
om att besöka så nu hopps jag
kunna förena nytt med nöja :-)
 
 



åsa i åsele säger

Skönt Ni nu vet vad som felas med Din kära mor,
det är jobbigt att se att något är fel å inte veta vad. Tyvärr kommer ju cancer tankarna väldigt lätt.
Dock galet att Din mor fått vänta så länge,
plågas och oroats i onödan.
Nu hoppas jag hon får hjälp,
en operation å blir pigg igen.

Island är ett sånt där trolskt land,
magiskt... synd Du inte kan stoppa ner mig i väskan å ta mig med ;-)

Ta det lugnt i helgen å vila ryggen.

kram

2015-12-18 @ 18:34:49
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele säger

Vi var till Övik,
riktigt halt å dåligt väglag till Övik,
vi körde över Björna å det var inte kul, hem så var det så mycket bättre... vi körde över Solberg på hemvägen då var det "vinterväg".
På hemvägen såg vi ett gäng renar, dock hade de vett att förflytta sig från vägen.
kram

2015-12-18 @ 19:14:32
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Hoppas din mamma snart blir kry & vad roligt med Island! Det verkar vara en fantastisk ö! :) Kram

2015-12-18 @ 19:32:02
URL: http://skuggis.wordpress.com
Mammsen säger

Vad härligt med din mamma, hoppas nu hon krya på sig snabbt efter op och grattis till resan och jobbet på Island.

2015-12-18 @ 19:40:43
URL: http://www.mammsen.wordpress.com
Sussi säger

Jag förstår oron! Så himla skönt att dom kunnat utesluta cancer. Hoppas nu att det är något "lättfixat".
Kul med konferansresan till Island. Vilken upplevelse..

Kram

2015-12-18 @ 20:22:59
URL: http://nouw.com/enkelthemma
Ing-Britt säger

Gokväll vännen! Åh vad skönt för er och då speciellt din mamma att de kommit på vad som är fel. Och himla lättande att det inte var den fruktade cancern, minns fortfarande skräcken som for genom mig då mamma berättade första gången om hennes bröstcancer. Håller nu tummarna att hon får en tid för operation snart och sen piggar på sig ordentligt.
Men du vad kul med en kommande resa till Island, dit skulle jag oxå gärna åka. Deras natur verkar vara så vacker och egen och sen att få bada i någon av de varma källorna!!! Blir nästan lite avundsjuk men långt från missunnsam <3.
Massa kramar till er ❤️❤️❤️

2015-12-18 @ 22:27:27
Albin med familj säger

Hälsa massor av krya på sig kramar från Albin med familj 💜

Svar: Mamma hälsar å tackar!!!!
Therese Bjärstig

2015-12-19 @ 09:22:28
Carolina säger

Huvva vad hemskt det måste vara att gå runt med sådan oro. Så skönt att din mor nu fått hjälp och att ni har en plan <3

Island är en dröm för mig med! Du måste rapportera friskt därifrån när du åker dit! :)

2015-12-19 @ 10:19:01
URL: http://carpia.blogg.se
vanja tollofsen säger

Skönt att cancer var uteslutet, vet hur hemskt väntan och oron är! Min pappa dog i cancer 68 år, var mkt som var oklart innan :-( är en jäkla skit sjukdom! Hoppas din Mamma kryar på sug. Hon är så gullig, haft med hon att göra på dagis :-)

Svar: Ja det var en sten som föll från våra axlar, för som du skriver så tar den skit sjukdomen på tok för många och förstör så mycket :-( Önskar ingen behövde drabbas av det där otyget....
Therese Bjärstig

2015-12-19 @ 10:19:24
URL: http://vanjasmopsar.blogg.se/
Susanna säger

Vad skönt att ni fått en svar på vad de är och att din mamma får den hjälp hon behöver nu.. Å vad kul att få åka till Island,vi vill också åka dit en de har liksom aldrig blivit av.. va kul för dig att få komma dit och hoppas du hinner få uppleva lite på resan då inte bara blir jobb..

Glömde skriva vad snö ni har, här är det bara is men vi får hoppas att de kommer snart..

Kram

2015-12-19 @ 15:15:35
URL: http://baralite.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

Men vad skönt... hoppas det bli snabb operation nu och att det fort bli bättre...

Island - dit var min mormor och morfar när jag var liten. Dom gillade det. Hoppas det blir häftigt.

2015-12-20 @ 21:49:33
URL: http://www.candygirl.nu/
Lizas Lantliv säger

Åh så skönt att läsa om din mamma, hoppas verkligen hon får hjälp fort!!

Oj Island va skoj!!

Ha det bra!

Massa kramar!!

2015-12-21 @ 14:15:52
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
ansepanse säger

åh vad skönt att det inte var cancer, vi är alla glada här, för att det nu är utrett vad det är och att din mamma blir opererad för det, vi har varit oroliga
massor av kramar till er alla <3

2015-12-21 @ 19:18:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jannice säger

va skönt att höra om min "tant Rut" (förlåt, jag vet ju att jag inte ska kalla henne det..) Det är alltid skönt att kunna utesluta cancer, även om hon säkert har nog så mycket problem med bråcket. God jul till er!

Svar: Hon blir nog bara glad, tant eller inte, att du tänkt på henne! Är så skönt att veta vade det är och slippa oron.., en riktigt god jul och gott nytt år till dig! ❤️🎄🎁⛄️
Therese Bjärstig

2015-12-22 @ 11:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: