Tillbakablick

 En gammal bild på Bogge,
en riktig tillbakablick i arkivet...
 
 
 
Så här i slutet av året är det 
mycket tillbakablickar.
 
Jag hade partimöte i kväll
där vi diskuterat vad som gjorts 
det första året efter valet och vad
som återstår stt jobba med.
 
Jag var inte aktiv vid valet 
och har inte blivit invald/kryssad
och har väl inget egentligt mandat
som folkvald annat än att jag 
klivit på som politiker i en 
nämnd för DKLs räkning
 i efterhand.
 
Således är mitt fokus främst 
på framtiden och vad som bör
priotiteras och göras framledes.
 
Sunt förnuft och lite djävlar
annamma är min filosofi när 
det inte är ideologi utan
snarare livsfilosofi som
styr mitt engagemang.
 
Sen får vi se hur högt i tak 
och långt till dörren det är
inom DKL ;-)
  
Och inte minst vad väljarna
säger vid nästa val... 
 
Men så här långt kan jag
tycka att det är spännande när
kommunens bästa är i fokus och
inga partipolitiska piskor viner.
 
Vi är många med starka åsikter
och viljor, och således går
diskussionerna heta.
 
Men det tror jag bara är sunt, 
för om alla tänker likadant så
är det nog snarare tecken på 
att ingen tänker!
 
 



Netti Starby säger

Åh vad härligt med tillbakablickar :-D Kram

2015-12-16 @ 07:41:00
URL: http://nettistarby.blogg.se/
åsa i åsele säger

Här blev det igår storm och orkan varning ;-) kram

2015-12-16 @ 07:41:05
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Lena i Wales säger

Så fin han är!
God Jul! Nadolig Llawen!

2015-12-16 @ 11:03:26
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: