Fynd till köket

 
 
Sist när vi var på Dollars så snubblade jag
äntligen över en sådan här stor "glasburk" med
tappkran som jag suktat efter sedan jag såg
den på Granit för något år sedan.
 
Och nu för ynka 150 kr, som hittat!
 
 
 
 
 

Och i ärlighetens namn så var det Luran som
såg den och ville ha "kalassaft" i den då hon
firar sin födelsedag :-)
 
Perfekt att blanda bål i som kyls med frysta
hallon och jordgubbar, eller göra en stor
laddning mojito eller sangria i till sommaren!
 
 
 
 
 
 
Och burkoman som jag är så kunde jag inte
motstå dessa två burkarna heller...
 
Lagom stora och snygga att vila
ögonen på. Får lite Malene Birger vibbar,
de ser liksom designade ut.
 
 
 
 

En är fylld med en nybakt sockerkaka,
och den andra ska fyllas med pepparkakor
(som vi bakar i dag då det aldrig hanns med
i går så som det var tänkt).
 
Nu börjar Luran vara piggare som
tur är, så förhoppningsvis kan vi klä på oss
och njuta av solen utomhus på lunchen.
 
Jag tänkte koka lite varm choklad och göra
ostmackor som vi avnjuter ute i snöhögen :-)
 
Det är nämligen plusgrader ute i dag,
och riktigt vårväder - förutom att det blåser rätt rejält.
Men får vi bara lä så lär det bli mysigt!
 
Trevlig helg!
 
 



znogge säger

Grattis till fina fynd! Glasburkan är perfekt till svalkande sommardrinkar!

Kram

2015-02-06 @ 11:32:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Petra säger

Åh va fina fynd!!
Vill oxå ut o leka i snön. Men våra mm kanske inte räcker till.
Kul att åka skidor . Ha så skoj .

Kram

2015-02-06 @ 12:20:28
Linda / CandyGirl säger

roligt med fynd...

här är också strålande sol. nollgradigt ca. ingen blåst. Det droppade från taket på mig när jag stretchade efter mina 7,5 km jag just avverkat. :-)

2015-02-06 @ 13:06:57
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: