Åselemarknad

 
 
 
 
I dag for vi till Åsele för att gå på marknad.
 
Barnen har åkt karuseller och sett på Samir
och Viktor. För att de skulle se något offrade jag
mig och hade barnen på ryggen/axlarna, vilket
jag nu får sota för :-( 
 
Men det var det värt då barnen är nöjda 
med dagen!
 
 
 
 
 
 
 
Karusellerna var mest poppis,
men barnen handlade även en del på
marknaden. De har numera var sin kniv
som de längtar efter att få använda 
nästa gång vi är i stugan...
 
En gorillamask, fiskesaker, en klänning 
och en skällande hund i koppel fick
också följa med hem.
 
 
 
 
 
 
Själv köpte jag varken munkar, sockar,
foppisar eller ost, utan åkte hem utan 
att ha handlat något alls! 
 
Jag tyckte marknaden var lite avslagen,
och upplevde att det var mindre knallar
och folk än vad det brukar.
 
Marknad som fenomen har nog fått
det lite tufft sedan krav på kvitton vid
inköp infördes ;-p
 
 



Linda / CandyGirl säger

ja marknad känns off.. jag handlar aldrig nu mera..

Jo nu ljuger jag... jag köpte färska grekiska oliver i lösvikt. för hela 250 spänn sist. SJUKT goda... värt varenda krona

2015-07-20 @ 23:55:17
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Kan tänka mig att det var en dag helt i barnens smak! Minns hur det var när våra var små och den årliga sommarmarknaden öppnade här...

Kram

2015-07-21 @ 11:24:19
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: