Retro men mest mormor

 
 
 
Jag var ju ute efter en retro känsla,  
och när jag hittade mormors gamla 
påskduk i gömmorna så var det
ju givet att den skulle få 
komma fram!
 
Den till och med luktade mormor... <3
 
 
 
 
 
 
En bukett med helgtulpaner står i
en prickig kanna på bordet.
 
 
 
 
 
 
Dessutom har en knubbig kyckling fått
komma fram. Barnen var väldigt snabba
med att inspektera hens maginnehåll.
 
Både fredagsmys och lördagsgodis
var visst fixat konstaterade de nöjda
innan det bar iväg till förskola och
skola för veckans sista dag.
 
 
 



Mamma Maria säger

Åh så fint det blev! Älskar hur de olika nyanserna av grönt ter sig mot varandra!

2015-03-13 @ 09:30:50
URL: http://mammamaria.nu
åsa i åsele säger

Väldans fint.

Tror jag har en sån där knubbig kyckling jag oxå nånstans fast gul :)
Tror jag ska leta rätt på min påskhöna å ha godis i... rymmer mycket ;-)

kram

2015-03-13 @ 11:29:43
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

åh så fint det blev :) jag älskar påsken med dess glada färger
Sv: skrattade gott åt Bogges iver att få leka med sakerna som skulle användas till burklocken :)
kramar <3

2015-03-13 @ 13:18:18
URL: http://kinaguld.blogg.se
Mamma Malin säger

Åh, men vad fint ni har fått det :)

2015-03-13 @ 21:53:17
URL: http://www.mammamalin.se
Mamma Malin säger

Åh, men vad fint ni har fått det :)

2015-03-13 @ 21:53:28
URL: http://www.mammamalin.se
christin säger

Hej! Visst är det härligt att ha den möjligheten att använda sin älskade Mormors saker...Min Mormor dog redan 1960 då jag var 7 år , men som tur är har har jag fortfarande handdukar, grytor och även finare saker som jag anväder som hon hade djupt inne i skogen där hon bodde. Älskade att vara hos henne i långa perioder där det vare sej finns ström eller vatten.
Den känslan är lika härlig som den frihetskänsla du beskriver ute i naturen.
Nu ska jag jobbba mina 3 sista dagar inna en annan frihet infinner sej och jag längtar efter den.
Ha en fin helg!!

Svar: Ja, det är verkligen lyck att ha saker som tidigare generationer nyttjat och tyckt om, sätter en själv i ett sammanhang på något sätt, och det gillar jag! Hoppas det går bra att jobba dina tre sista dagar nu, trots att solen skiner så och lockar där ute, men det hinner du nog med råge ta igen sen! Tänk så du ska kunna odla och fixa i år, tror jag får komma på studiebesök å se vad du hittar på i landet nu när du blir en "glad pensionär" ;-D KRAMAR!!!
Therese Bjärstig

2015-03-14 @ 08:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: