Sportlov

 
Som jag längtar tills man kan börja springa runt sjön igen.
Det känns dock verkligen fjärran idag då snön vräker ner!
 
 
 
Lurans första sportlov började i dag,
men på grund av allt VAB finns det inte
på kartan att jag kan ta ledigt...
 
Men de behöver bara gå tre dagar på
fritids och förskola innan de åker till
farmor och farfar på sportlov! :-)
 
Och ute vräker snön ner, så varken
skridskor eller skidorna fick följa med
Luran till fritids i dag.
 
Detta då jag trodde att de inte skulle
skotta uterinken eller hålla uppe skidspåren...
 
Skidspåren dras nog inte, men rinken
höll de på att skotta för fullt!
 
Men som tur är finns det låneskridskor
om Luran skulle få för sig att vilja åka.
 
Hon var dock mer inne på att sitta och
pyssla då hon tog med sig ett set med
pysselsaker (då det är lov får barnen
ta med sig saker) som hon skulle
roa sig mig.
 
Själv ska jag göra intervjuer även denna
vecka, och varvar detta med att försöka
få ihop underlag/utkast till artiklar.
 
Dessutom så väntar jag på ett besked
på en forskaransökan, ni får väldigt gärna
hålla en tumme, men jag inga större
förhoppningar även om jag själv
givetvis tycker det är hög tid
för lite viltforskning med
uttalat genusperspektiv!
 
 



znogge säger

Så ni har sportlov först denna vecka? Ja, det beror väl på var i landet man bor. Vi har av tradition alltid vecka 8 för då brukar det vara som kallast här. Men i år fick vi ingen snö. Hoppas Luran kommer att bli nöjd med sitt allra första lov!

Kram

2015-03-02 @ 08:38:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

Hejsan finaste vännen!
Härligt för Luran att det iaf blir lite annorlunda på fritids då det är lov, att få ta med pyssel hemmifrån hade nog Tilda tyckt va spännande i den åldern.
Klart jag håller tummarna för dig <3.
Ha nu en skön start på veckan, kram Ing-Britt

2015-03-02 @ 08:57:36
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jessica Högberg säger

Oj, håller hård tumme, låter spännande!!
Blir nog toppen med lov hos farmor och farfar=)

2015-03-02 @ 09:28:24
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Carolina säger

Bra med genusperspektiv på forskning! Heja! Ska hålla båda mina tummar!

Och jag precis som du läääängtar till barmark, även om jag älskar vinterlöpning och skidåkning, men allt blir ju så mycket enklare när det är barmark känns det som och dessutom känslan att få springa på en mjuk tallmo med vatten på båda sidor - det är ju livet!

Ha en bra måndag!

2015-03-02 @ 10:55:48
URL: http://carpia.blogg.se
åsa i åsele säger

Klart det ska vara genusperspektiv på forskning, jag håller en tumme... :)

Jaa Du inte blev det fint vårvinterväder inte, trist, jag var nyss ut en pytte med Frost å det var okey åt ena hållet - hemifrån - men oj va det snådde på väg hem, glad var jag att jag inte gått längre.

Elin har både iPad å tv:n som sällskap,
vi blev lite ovänner för nån timme sedan å då valde hon att lägga sig i "gästrummet" å få vara i fred :)

Tanken är att vi ska ta oss ut... sen,
sedan är det karate ikväll så hon får "vara i fred" nu, det blir ju ändå rörelse å aktivitet... sen ;-)

kram

2015-03-02 @ 11:45:55
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Lizas Lantliv säger

Klart jag håller en tumme för dig!

Vilket härligt kalas Bogge verkar ha haft, ser hur mysigt ut som helst o vilken cool tårta han fick till!

Ha det fint!

Kramar Liza

2015-03-02 @ 13:10:45
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
ansepanse säger

här tog jag en lite längre promenad på förmiddagen med Nemo och Sluggo eftersom det antagligen ska bli regn och kanske även blötsnö och möjligen senare mot kvällen lite kallare
hoppas att Luran <3 får en bra dag på fritids, trevligt för busisarna att få vara hos farmor och farfar några dagar mot slutet på veckan
självklart håller jag tummarna, båda tummarna och stenhårt dessutom
kramar till er alla <3

2015-03-02 @ 13:16:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jennisbeauty säger

Håller tummarna för dig :) kram

2015-03-02 @ 13:29:15
URL: http://www.jennisbeauty.blogg.se
Sara säger

Åh härligt med sportlov för dem :) Jag ska faktiskt ut och springa i backar denna veckan nu äntligen när det är lite ljusare och bättre väder :) Längtat så :) Kram

2015-03-02 @ 13:37:36
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Mamma Malin säger

Här har snön återigen försvunnit och det är jag glad för. Nu tycker jag att det kan fortsätta såhär så att jag kan hänga undan vinterjacka och skor! ;)

2015-03-02 @ 13:53:32
URL: http://www.mammamalin.se
Amanda Halldan säger

bilden är ju superfin! Vart är den tagen? :)

2015-03-02 @ 16:25:10
URL: http://tipsandstuff.blogg.se
Susan säger

Näääää....inte snö nu...nu ska det bli vår och sol ju=)

Kramar

2015-03-02 @ 16:31:53
URL: http://susan.itelit.com
Linda / Candygirl säger

Jepp samma här. blötsnö hela dagen.. URTRIST. Så min planerade morgonjogg ändrades raskt till en tur på gymmet.

Håller på fundera om jag ska ta lite ledigt i veckan i alla fall... tors-fredag, kanske...

2015-03-02 @ 16:40:26
URL: http://www.candygirl.nu/
farmor. säger

Ja nu längtar jag efter mina troll.vi ska ha det så mysigt,kram kram.♥

Svar: De längtar med i massor, jag har en intervju kl 10.00 men kan skjutsa upp dem innan dess på torsdagen om det fungerar? Slår en pling så får vi pratas vid sen! KRAM
Therese Bjärstig

2015-03-02 @ 17:59:08
N säger

Vill också att man ska kunna ta en runda runt sjön, litet tag kvar tyvärr!

2015-03-02 @ 23:08:45
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Jenni säger

Vi har sån tur att mormor numera är pensionär, då kan barnen få ha lov hos henne :) Samma blir det nog på sommaren, en vecka hos mormor så blir det ju längre sommarlov!

Jag och Sanna var ute en tur med skidorna i söndags men det var sånt himla klabbföre att med mina vallningsfria fick jag typ en meter snö under skidorna ;) Sanna gick det bättre för.
Nu har jag och Göran åkt dit på förkylning också, känns så himla typiskt. Har tränat bra en stund nu med träningspass på MB och nu blir det noll träning, surt! Men blir väl frisk någongång :)

Ha en fin vecka, i snömängderna som kommit :)
KRam

2015-03-03 @ 06:58:52
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Fia fiasdrommar.blogg.se säger

Snön uppe och bar backe nere. Härligt att barnen kan välja iallafall.
Spännande med första lovet

Önskar dig en trevlig dag.
Kram

2015-03-03 @ 07:44:51
Fröken M säger

Där skulle jag också vilka springa !
Omgivningen ser både fridfull och lockande ut !
Här är det relativt snöfritt förutom i skogen,
så att ge sig in där får nog vänta några veckor till...
Jag vill inte bryta något på kuppen :)
Kram

2015-03-03 @ 08:39:48
URL: http://frokenmela.se
christin säger

HEJ!! Så himla länge sedan jag var inne hos dej och då har du så fina bilder som man kan få njuta av.....Som jag längtar! Men nu har jag bara 6 arbetsdagar kvar och sedan ska jag verkligen hålla mej utomhus så mycket det bara går. Jag längtar också efter att åka skidor men jag är så himla rädd att åka utför och då är det inte lätt. Får se om jag hinner köra upp ett spår på läggdorna på Tjärnmyra 8-).
Det låter spännande ditt forskningsämne, hör just nu på debatt i riksdagen om rovdjurspolitiken och främst då om vargar förståss. Klart att jag håller tummarna så att du får möjligheten!
Kramar!!

Svar: Hej Christin! Så du har bara 6 dagar kvar, tänker du ta semester permanent sen eller? Låter ljuvligt isf, å klart du ska ut å trampa ett spår kring lägdorna på Tjärnmyra, så mysigt! Och jag är tacksam för tummarna, de lät behövas, för jag tror inte att jakt/viltförvaltningen ännu är mogen för forskning med genusperspektiv, men hoppas gör jag ju givetvis då jag tror att kvinnor kan ha en annan syn på jakt/viltförvaltning än män och således bör finnas med i beslutande organ i högre utsträckning än vad de är i dagsläget... men det är ju symptomatiskt för samhället i storts. Försvinnande få kvinnliga VD:ar i näringslivet är ju kvinnor... Önskar dig en fin dag, trots att solen inte lyser lika fint som i går! KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-03-03 @ 14:37:17
Johanna - Mamma till Leija säger

Älskar den bilden! Så rogivande! Härligt med sportlov & skönt att det kan vara lite lediga iaf... Kram

2015-03-03 @ 21:05:43
URL: http://skuggis.wordpress.com
christin säger

Hej! Jo jag kommer från 17/3 att ha evig semester. Det känns naturligtvis både härligt och lite vemodigt. Jag och Bengt var till blodbussen igår och innan det gick vi på Görans så att jag fick bjuda honom på fika, han ÄR ju redan pensionär och har en liten stackars inkomst... Där mötte jag mina gamla arbetspolare Carina och Elsa och vi surrade som vi oftast gör OCH (nu kommer det värsta) detta med att tiden går så fort.... Om 8 år så är jag 70 år!!!! Kan du tänka dej att din Mor om 8 år är såååå gammal? Nä kan tänka mej det. Det är en himla tur att jag inte tänker så speciellt ofta för man blir mörkrädd. Så lyssna på tanten, lev så mycket och så ofta som du kan för hux flux så är allt över.
Klart att kvinnor tänker annat även när det gäller dessa områden så är det ju överallt. Men minns du för några år tillbaka när alla nyhetsprogram hade inslag om att det nästan bara var flickor som läste vidare och väldigt få grabbar..... H u r ska Svea rike klara sej och alla företag och alla styrelserum om det hemska händer att kvinnorna tar över där männen alltid tyckt att det har varit givet att just dom ska vara där. Kan inte tänka mej att man tar privatflyg för att hämta en plånbok om VD för SCA vore en kvinna... Det är faktiskt bedrövligt att vi ännu inte har kommit längre i bedömning av duglighet, lön o.s.v.
Nä nu är det bäst att jag slutar, det blir så eldigt annars.

Kram!!



Svar: Förstår den tudelade känslan, men oj så mycket tid du får för hundarna å Bengt, odlingarna osv. Å blir du surrsugen kan du alltid komma förbi på Sockenvägen å diskutera kvinnorepresentation ;-D Önskar dig en toppen dag, och trevlig helg! Massa kramar! Ps 70 är det nya 50, bara så du vet, först när du närmar dig tresiffrigt som du är gammal "på riktigt" ;-D Ds
Therese Bjärstig

2015-03-05 @ 21:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: