Borde inte städat

 
 
 
 Det är alltid skönt att inleda helgen
med ett välstädat hem, så redan i
morse var jag framme med
snabeldrake och mopp.
 
På lunchen var jag iväg och handlade,
och passade då på att även slinka in
på Blomster och köpa lite helgblommor
och några miniatyrpumpor.
 
 
 
 
 
 
På ICA hittade jag ett litet
spöke med LED-belysning som
också fick följa med hem.
 
Barnen lär gilla det skarpt!
 
Luran har nämligen beordrat mig
att spöka till det här hemma, det
räckte inte med en pumpa på bron
och en dito ljuslykta i hallen...
 
Nej, det skulle helst se ut som
hemma hos Familjen Rysberg!
 
Så givetvis lyder jag :-)
 
 
 
 
 
Men att städa så här i Halloween-
tider var kanske dumt?
 
Jag insåg att jag borde ha låtit
spindelnäten och dammtussarna
få frodas fritt, för nu åkte jag ju
på att köpa fejkat spindelnät
och dito spindlar.
 
Dumt då man hade äkta vara
hängandes i taket liksom ;-P
 
 
 
 
 
Förutom lite orange Halloween detaljer
så har jag investerat i lite orange
hårfärg och färg för ansiktsmålning.
 
Vi får se om ungarna väljer att
använda något av det...
 
Annars får väl jag offra mig ;-P
 
 



åsa i åsele säger

Här skulle vi behöva en RUT som kom å gjorde en ordentlig storstädning ;-) nä allvarligt så är det golven och fönstren i hallen som är värst,
vi har ju en grus gårdsplan och vi har grus i hundgår'n... gissa hur mycket som följer med alla fötter.

Idag mår jag sämre så vi tar Halloween "städning" en annan dag.

kram

2015-10-23 @ 14:08:04
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
znogge säger

Vilken härlig höstbukett! Jag får snart börja med fredagsbuketten :D


Kram

2015-10-23 @ 14:12:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Susanna säger

Låter som du har fullt upp men ser ut som att bli en trevlig helg. =) vad pysslig du är, jag vet inte ens vad jag stoppat undan halloween grejorna. Men vi firar nästa helg då båda de små är här, så jag får kanske leta rätt på allt.

Jo det var skönt att få soffan för sig själv, men jag somnade nog vid halva filmen. Då k hittade mig sovande i soffan i natt när han kom hem. =)

Önskar dig en jätte mysig helg vännen

KRAM

2015-10-23 @ 16:32:13
URL: http://baralite.blogg.se
ansepanse säger

åh vilket sött litet spöke, en sådan skulle jag också vilja ha :)
Sv: jag blev bra från regnbågsinflammationen men samma dag som jag slutade med de ögondropparna fick jag en bristning i ögat så att det blev helt rött i nederkanten, så jag ringde först diabetesmottagningen och sedan till ögonmottagningen, jag har nu använt mig av vätskeersättningsdroppar för det skaver i ögat, men det ska väl bli bra det också till sist
vad skönt att din mamma "bara" hade gallsten och jag håller tummarna för att hon får tillbaka orken igen
en trevlig helg önskar jag er alla <3 Maja hälsar också
massor av kramar <3

2015-10-23 @ 18:42:09
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Man kan bara älska Familjen Rysberg, sååå roligt program! Läskigt du gjort det :)

2015-10-23 @ 19:49:11
URL: http://skuggis.wordpress.com
Lizas Lantliv säger

Så fint du gjort!
Jag hittade en VIT pumpa som jag pyntat med haha!
Fy för spindlarna bara, avskyr såna....

Massa kramar!!

2015-10-24 @ 14:48:09
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: