Magi

 
 
 
Jag var in på Blomster tidigare i veckan och
föll då pladask för denna taklök.
 
En perfekt blomma om man har en kille
som inte vill att det är helt mörkt på rummet
om nätterna, för blomman är självlysande!
 
Fräckt om ni frågar mig!
 
 
 
 
 
 
I dagsljus så är väl blomman kanske
mindre upphetsande, och det är ju uppenbart
att taklöken är sprayad med någon form av
självlysande spray...
 
Men frågar ni Bogge så är det en magisk
blomma, bara så att ni vet ;-P
 
 
 
 
 
 
Givet var jag ju tvungen att köpa
en liten blomma även till Luran då
Bogge fick en blomma.
 
Det där med rättvisa är nämligen
väldigt viktigt om ni frågar Luran.
 
Den ska vara på millimetern helst...
 
 
 
 
 
 
Och med en liten ängel i blomman
så blev även hon nöjd (hon börjar ha
en liten samling av änglar...)
 
Det är roligt att kunna skämma bort
nära och kära med sådan här små saker,
men nu är jag sugen att överraska dem
med en helg på Holiday Club Åre.
 
Jag har hört att deras äventyrsbad ska
vara bra och att hotellet är barnvänligt
samtidigt som det serverar god mat...
 
Låter väl som ett bra ställe att fira
bröllopsdag på?!
 
Har ni besökt Holiday Club Åre,
och vad tyckte ni i så fall?
 
Bu eller Bä?
 
 
 



Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Låter som om din helg blev ganska fin och mysig med familjeaktiviteter. Att jakten inte blivit riktigt som du tänkt dig får du ta igen senare.. :).
Måste nog hålla med bogge om att hans blomma är häftig och jag skulle nog själv kunna tänka mig att ha en sån ute på verandan tillsammans med nån pumpa...är ju snart halloween och det är ju lite spöklikt ;)
Hoppas du hade en bra dag i stan igår. Här har det varit mycket på jobbet då vi har ett två veckors repstop på maskinen snart och redan massa förberedelser inför det. Men i måndags var jag ledig och vi var till svärmor och tittade på deras nybyggda hus som snart är inflyttningsklart. Nästan kusligt likt det gamla då de byggt efter orginalritningarna från det byggdes på 50-talet. Knappt man kan tro att det brann ner till grunden.
Ha nu en fortsatt fin vecka, kramar Ing-Britt

2015-09-24 @ 18:36:00
URL: http://hemodromma.blogspot.com
ansepanse säger

självklart är det en magisk blomma :) så det så :)
håller med Bogge <3
håller även med Luran <3, det ska vara rättvist
har aldrig varit på Holiday Club Åre, men jag tycker det låter väldigt bra
massor av kramar <3

2015-09-24 @ 19:05:18
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jenny Hamberg säger

Vi var å bodde på holiday club en helg i augusti och jag blev inte alls imponerad! Badet blev vi jättebesviken på,William tyckte inte alls det var nå spännande,och även frukosten som man ser framemot var en besvikelse. 😊

Svar: 8 pooler och 67 meter vattenkana räcker åt mina ungar, de har inte så stora krav (de tycker badhuset är nog lajbans!), men att frukosten inte var någe vidare gör mig orolig, för den har JAG krav på ;-P
Therese Bjärstig

2015-09-24 @ 19:57:28
Moster Carol säger

Vi var ju där för någon sommar sedan och blev inte såå imponerade. . . Badet är inte nå mer än bad, typ inga rutchbanor och så och när vi skulle äta lunch där blev besvikelsen STOR. Fanns som inget att välja på förutom en varmkorv i bröd samt något annat som inte var barnvänligt, dessutom var det dyrt att äta där. . .
Nja vi kan inte rekommendera det.


Dock kan jag rekommendera Åre Chokladfabrik ;-D

Svar: Trodde ni bodde på copper hill?! För jag minns att ni var besvikna... Men Åre chokladfabrik är given!!!!
Therese Bjärstig

2015-09-24 @ 20:27:51
Znogge säger

Det låter alldeles perfekt!

Jag har varit där men det var i forntiden. Hur som helst är Åre fint och värt ett besök :-)

Kram

2015-09-24 @ 21:09:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna säger

Häftigt! Och roligt med överraskning! Bada är aldrig fel! Här kallar sängen nu med. Kram

2015-09-24 @ 22:30:28
Linda / CandyGirl säger

Men vilken häftig blomma.. perfekt present ju.

2015-09-24 @ 22:31:30
URL: http://www.candygirl.nu/
linah säger

jättefint:D!!

Svar: Visst är det! Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2015-09-24 @ 23:35:37
URL: http://nouw.com/linaheve
Jenni säger

Häftig blomma, den skulle kanske Rasmus gilla att ha på sitt rum :)

Barnen är jätteduktiga, de tyckte dessutom att det var roligt och tyckte nästan Göran och jag var överflödiga, vi kunde lika gärna gå och lägga oss ;)
Kvarnen var toppen men nog fasen levde den om!

Ja, det var nog egentligen det bästa för hela familjen det där med Norma, men det är ändå jobbigt att behöva ta beslutet.

Ha en toppenhelg!
KRam

2015-09-25 @ 07:26:11
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Pauline säger

men vad coolt att den lyser! :)

2015-09-25 @ 09:30:26
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Jenny Hamberg säger

Nej frukosten imponerade inte. Men 8 pooler? Ja kanske det var så många, men dom sitter som íhop förutom ute delen. Sen en liten bebispool. Men var som Moster Carol skrev, var det inte mer än ett bad. Vi hann tyvärr inte förbi Åre chokladfabriken så det ångrar jag. Vi hade fotbollsmatch vi var tvungen att hinna hem till på söndagen.

2015-09-26 @ 14:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: