Sista natten

 
 
 
I natt sov vi vår sista natt för 
säsongen i stugan, som nu är 
tömd och tillbommad inför 
vintern.
 
 
 
 
 
 
Innan vi begav oss hemåt 
så ville Bogge ut och fiska.
 
Nu har fisken gått ut på djupet
så de metade i djupgropen och
kom hem med sex stora abborrar!
 
 
 
 
 
 
Vi hade även skördefest och tog upp
de morötter Bogge sådde tidigare i
sommar. De största var väl som ett
lillfinger i storlek... 
 
Små men naggande goda ;-)
 
Jag håller på att koka en stor gryta 
med älgben så att jag ska få god
buljong till en klimpsoppa.
 
Tror att minimorötterna får åka 
ned där och sätta guldkant!
 
 



Ing-Britt säger

Hej finaste! Åh vad mysigt med en sista natt i stugan och skönt att nu kunna släppa den biten även om det brukar vara med blandade känslor man bommar igen. Hade inte T jobbat denna helg hade nog vi oxå stängt vårt paradis för här har vi helt underbart väder med klarblå himmel, perfekt för en helg på sjön. Men blir nog nästa helg om inte regnet vräker ner eller att vi har storm :).
Så gott med abborre, klimpsoppa är däremot nåt jag aldrig smakat...får du bjuda på om jag nån gång kommer på besök ♡.
Ha nu en fortsatt skön söndag, kramar i massor ♡♡♡

2015-09-27 @ 15:34:46
åsa i åsele säger

Så fina morötter :)
Ja nu är det ju inte direkt nå fler fina "sommardagar" att se framemot, nu blir det mörkare, ruggigare å kyligare.

Jag har nån förkylning i kroppen, nyser, halsont å fryser, typiskt eftersom jag om en vecka ska till tandläkaren, sjukhuset Lycksele, å måste ju fixa undersökningen, kan ju inte skjuta upp detta då jag väntat på remiss drygt 1 1/2 år.

kram

2015-09-27 @ 15:38:34
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Znogge säger

Åker ni aldrig dit på vintern? Eller den är kanske inte vinterbonad?

Kram

2015-09-27 @ 17:03:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

lite ledsamt att bomma till fritidsstugan, eller hur?
bättre lycka med morötterna nästa år, så att de hinner växa till sig och bli lite större, fiskelyckan är ju bara gratulera till och den får fortsätta på samma sätt nästa år också
Sv: svaret på mammografin kommer jag att få inom ett par veckor, hoppas att provsvaren ger något och det något ska vara positivt förstås, håller tummarna
ett fint avslut på helgen önskar jag er alla
massor av kramar härifrån <3

2015-09-27 @ 19:07:19
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: