Vördnad

 
 
Som jägare har jag många 
gånger blivit ifrågasatt, att jag
inte ska vara rädd om moder jord
och vara en djurplågare.
 
Jag hävdar att det är just det jag
är, dvs jag kan och vet mycket om
skog och mark och därför är extra 
rädd om skogens resurser.
 
Som jägare vill man ju inte skatta
stammen för hårt, för då finns ju inget
att skjuta och äta nästkommande år.
 
Jägare är viltförvaltare, och vi är
inga råskinn som bara vill döda.
 
Idag hade jag en lycklig jaktkamrat
som var så glad över att äntligen få fälla
sin drömälg, något som han visade
både vördnad och tacksamhet för ❤️
 
 
 
 
 
 
Själv är jag glad och tacksam för min
dag med Bus i skogen.
 
Han har skött sig fint och jag hann
få upp pulsen då han tog upp 
och började skälla...
 
Men det drog snabbt iväg åt rakt
motsatt håll mot passkedjan.
 
Och som ni ser gick det ju bra!
 
Själv är jag rejält trött i benen efter
att ha gått hela dagen och Bus ligger
utslagen i hallen och snarkar/voffar,
undra just om också han drömmer
om storoxen ?! ;-)
 
 



Johanna - Mamma till Leija säger

Låter som en bra dag! :)

2015-09-14 @ 19:27:30
URL: http://skuggis.wordpress.com
blommaland säger

japp, varje höst samma sak: "men hur kan du som är så söt vara ute i skogen och mörda???"
*suck* jakt är inte mord - jakt är viltvård, naturupplevelse och att göra det vi alltid har gjort. att gå ner på konsum och köpa inplastat kött är att leja en mördare isåfall.
själv är jag jaktmotståndar-motståndare, och avskyr all slags disneyfiering.

2015-09-14 @ 23:00:50
URL: http://blommaland.blogspot.se/
Carolina säger

Men så roligt för din jaktkamrat och bra jobbat av Bus! Alltid roligt med bra hundarbeten i skogen! :) Ha nu en fortsatt fin jaktvecka!

2015-09-15 @ 07:05:47
URL: http://carpia.blogg.se
ansepanse säger

en härlig dag i skogen, både för dig och Bus och din jaktkamrat som fick sin drömälg
den 9 september slutade jag min behandling av regnbågshinneinflammationen, den 11 september var den tillbaka igen :(, nu har jag gjort ett mycket intensivare schema, fler droppar per dag och en längre behandlingsomgång så att det verkligen tar död på inflammationen, tråkigt men så är det
hoppas att du får en fin jaktvecka i skogen, ja Bus också förstås
massor av kramar till er alla <3

2015-09-15 @ 12:10:36
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Nu håller jag tummarna för att det är din tur nästa gång <3

KRAM

2015-09-15 @ 13:27:15
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Karl säger

flot dit bidrag i bloggen med älgen. Tack Terese!

Var finna du tid i vardagerna til detta? My compliment!

Svar: Tack för din hälsning Karl! Skönt att veta att ni kommit hem och resan gått bra. Jag ska försöka föra över bilderna från telefonen via mail, men har just nu tekniska problem, ett alternativ är därför att jag skickar bilder som MMS? Maila mig isf era telefonnummer så testar jag det, annars får vi avvakta tills jag lyckas föra över bilderna från telefonen till datorn! Varma hälsningar! /Therese
Therese Bjärstig

2015-09-20 @ 21:19:37
Karl Steffens säger

Hej Therese, Tack för dit svar. Det är inget brodskar med bilder. Men du får våra telefonnummer
Karl: 0045 41833746 och Henry 0049 1757955338

Tack ännu engang för din insats Therese, varma hälsingar, Karl

Svar: Nu Karl verkar jag ha fått tekniken att fungera och hoppas att bilderna skickas utan att de försämras i upplösning/kvalite! Om inte får du höra av dig så skickar jag dem över telefon. Bilderna är skickade i ett separat mail!Ha nu en fortsatt fin höst så ses vi nästa år! /Therese
Therese Bjärstig

2015-09-21 @ 21:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: