Valborg

 
 
 
Valborg har firats in på
Sockenvägen, och jag har
just nattat trötta och rökiga
barn som haft en toppen
kväll med korvgrillning
och eldande.
 
Ett firande i all sin enkelhet
som var väldigt uppskattat!
 



Aramia Östman säger

Kul med brasa. Trevlig valborgskväll!

2016-04-30 @ 22:25:15
URL: http://kellymelwin.blogg.se/
Britt säger

Ni ser ut att ha haft en trevlig valborg,själva firade vi med mys i soffan.Men blev väckt kl 4.30 av en raggarbil som stod och dundrad och sen smäldes det racketer..Stackars de som har småbarn eller rädda hundar,blev nog en tidig morgon för dom..
Här regnar det,men jag och tränigkompisen har varit ut och gått en timme.(gillar regn).Men min kompis går inte så fort nu för tiden,det går i sakta mak i alla fall hemåt..
Så skönt att du tänker på dig,jag brukar tänka att man bryr sig om det som är viktigast.Så får man ta det andra sen.Önskar dig en trevlig 1:a maj.Kram

Svar: Ja, jag tänkte på det att det är tur vi har en hund som inte skräms av raketer. I och för sig var det den lugnaste valbor på många år här på orten, men smällare är ju ett otyg och några hörde jag allt smälla på håll... Så nu är du piggare å raskare än din fyrfota vän, låter bra på ett sätta (att du repar dig fint) men förstår det är ett ålderstecken, men så länge de är krya och inte har ont är det en fröjd att ha dem, då kan promenaderna få gå lite saktigare. Här vore nog lite regn inte så dumt, för med värmen kom pollen känner jag (eller snarare min näsa och ögon), så en "rensning" vore på sin plats. KRAM!
Therese Bjärstig

2016-05-01 @ 10:54:13
Susanna säger

Hej vännen! låter som ni hade en trevlig valborg. Här blev det ingen brasa då vi firade Anthon. Jag frågade om barnen vill åka och titta men det var så slut på kvällen.

En massa kramar till dig <3

2016-05-01 @ 10:55:31
URL: http://baralite.blogg.se
Johanna - Livet vid havet säger

Så mysigt! Jag var alldeles för trött för att orka se något bål i år-. Bättre lycka nästa år! :P Kram

2016-05-01 @ 11:19:22
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Nina säger

Ja vilken trevlig kväll vi hade 💗

Svar: Ja det hade vi och nästa år är ju resan bokat av barnen! 😜👍🏻🔥
Therese Bjärstig

2016-05-01 @ 12:13:33
åsa i åsele säger

Vi körde genom Dorotea igår kväll å såg nån brasa brinna vid sjön å en del folk som gick från Hotellet mot centrum.

Såg faktiskt en hel del tussilago efter vägkanten.

Nu måste det bli ljusare och bättre tider.

kram

2016-05-01 @ 12:30:04
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

det låter härligt, precis som det ska vara när man är barn
kramar <3

2016-05-01 @ 19:06:25
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: