Höstgardiner

 
 
Dörrarna är på plats och 
jag har hunnit storstäda hela
övervåningen och vardagsrummet.
 
Det var en del sågspån och
annat att ta reda på, men nu
efter att jag har dammsugit, 
skurat, renbäddat, putsat fönster
piffat och bytt gardiner så känns
det riktigt fräscht här hemma.
 
I morgon tar jag tag i hall, toa,
kök, arbetsrum och uterummet.
 
Barnen lovade att hjälpa till 
när det blir dags för uterummet,
som tack för att jag rensat och
gjort deras rum beboeliga igen.
 
Men först krävs sömn och vila,
då ryggen protesterar rejält :-(
 
På söndag åker jag till
Kittelfjäll för jobb/vandring så
jag vill vara i form för det och
får ta det lite pö om pö.
 
Trevlig helg!
 
 
 



åsa i åsele säger

Å så härligt, jag hoppas Ni får bra väder, Kittelfjäll å vandring låter ju toppen :) kram

2016-08-12 @ 19:40:05
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

Oj... Jag har inte börjat tänka höst ännu... men snart så...

2016-08-13 @ 10:43:21
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: