Året som gått...

 
 
 
Året som gått började riktigt 
tungt med min mamma som 
var sjuk och som anhöriga
fick vi slåss med näbbar 
och klor för att få hjälp.
 
Där någonstans tappade jag
fokuset på mig själv och mitt 
mående. Prio var att finnas 
för mamma och min familj.
 
Det kloka och riktiga borde ha varit
att satsa tid på mig själv och min
träning för att orka vara den
bästa versionen av mig själv,
men orken fanns inte där...
 
Jobbmmässigt var 2016 ett intensivt
år då jag så här i efterhand kanske 
jobbade lite för mycket i perioder.
 
Att vara projektledare med allt
vad det innebär med ekonomi och
framförallt personalansvar har 
varit utmanande och fått
mig att få grå hår men även
att växa som akademiker.
 
Dock fick jag lön för mödan då
jag blev docent och skrev ett
bokkapitel, ett flertal artiklar och
forskningsansökningar.
 
Liksom deltog i en utvärdering och
skrev rapporter, vilket kommer att
visa sig i min publikationslista 
under 2017 - förhoppningsvis.
 
Resan till Island var en häftig
upplevelse där bad i varmakällor
och att rida islandshäst är ett
minne för livet.
 
Men det är inte de stora händelserna
och "speciella" sakerna jag minns och 
tar med mig, utan alla dessa vardagar
med familjen som tillsammans utgör
en bas och kitt som gör mitt 2016
till ett fint år på det stora hela.
 
Varje dag med barnen är en
gåva även om de kivas, man är
trött, läxor ska läsas och tvätten
hängas. En dag lär man nog
sakna detta...
 
Mitt fokus och mål för
2017 är annars att hitta tillbaka till 
löpglädjen och få in träning som
rutin då min kropp protesterar 
enormt mycket just nu.
 
Då hoppas och tror jag, nej då
VET jag, att allt det andra
följer med som ett brev
på posten.
 
Barnen är hos farmor och farfar
sedan igår och ska sova där tills
på torsdag, sedan fyller pappan 
i huset år och därefter är det
nyårsafton...
 
Jag tänker ta en dag under 
täcket, läsa böcker och
bara vara.
 
Så redan nu 
önskar jag er ett gott slut
på 2016 om jag inte 
uppdaterar mer.
 
Gott Nytt År!
 
 
 



Znogge säger

Skönt att det blir ett fint år på det stora hela. Livet går sällan helt på räls men arbetsro och god hälsa har jag lärt mig att uppskatta.

Kram och gott slut!

2016-12-28 @ 10:06:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Livet blir sällan som man tänkt och planerat,
bara att ta en dag i sänder och hoppas på det bästa.

Trots allt har vi bara ett enda liv å vi får ta det som det kommer...

Jag hoppas verkligen att 2017 blir ett friskare, roligare år.

kram

2016-12-28 @ 11:31:13
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Britt säger

Önskar dig och familjen Ett Gott Nytt år och ta hand om varandra.Kram

Svar: En riktig fin kväll till dig och de dina ❤️ Önskar dig ett fint avslut och ett underbart 2017 i hälsans tecken - då är man rik! Kram
Therese Bjärstig

2016-12-28 @ 18:25:18
Linda/Candygirl säger

Var ju lite upp och ned där... hoppas du kan tänka lite på dig själv också, nästa år.

Ha ett riktigt gott slut. Och så önskar jag dig en fantastisk nyårsafton.

2016-12-28 @ 19:00:19
URL: http://www.candygirl.nu
Jessica Högberg säger

Tungt år med sjuk mamma men även fint låter det som. Gott Slut!

2016-12-29 @ 11:11:38
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Pauline Hurtig säger

så fina ni är!

2016-12-30 @ 13:13:58
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
ansepanse säger

ett gott nytt år till dig och de dina också
massor av kramar <3

2017-01-01 @ 19:13:30
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: