Ny vecka

 
 
 
Så var det åter en ny vecka!
 
Tycker att tiden inför jul går på
tok för fort, jag vill trycka på pause
så man hinner njuta ordentligt.
 
 
 
 
 
Idag har jag förenat nytta
med nöje och tänt doftljus, 
lyssnat på julmusik och 
knaprat clementiner medan
jag jobbat med en artikel 
som jag är medförfattare till.
 
Jag har även snott ihop en
liten julgrupp nu när hyacinterna
var billiga på ICA.
 
Såg ni förresten Expressen igår,
då någon hade fotat en påse 
med 12 st kottar för 59 kr.
 
Snacka om att man sitter på
en guldgruva, ungarna har var
sin stor kasse med kottar
i källaren...
 
Men man måste nog vara i
Stockholm för att få dem sålda,
här är nog marknaden usel för 
att få kränga kottar i någon
större mängd 😂
 
 



Britt säger

Ja visst har vi en guldgruva som har kottar runt husknuten.Så fint vid utsmyckning,pyssel och jag fyller även upp större krukor med kottar...
Här nere har vi -5 och lite snö,hoppas på mer till jul..
Önskar dig en bra dag.Kram

Svar: Samma här, jag har kottar som bas i alla mina arrangemang ute då de täcket jorden och gör det fint! Älskar även pinnar, grenar, mossa och annat som man varsamt kan ta med hem från naturen - rikedom! Håller tummarna att ni får mer snö innan jul, för julen ska vara vit. Kramar till dig ❤️
Therese Bjärstig

2016-12-06 @ 07:19:14
åsa i åsele säger

Jo men YES jag såg oxå att i Stockholm säljs det kottar, dyrt dessutom... fast jag såg oxå att det tillhörde ICAs sortiment så i princip skulle Du kunna be ICA Dorro att ta hem kottar... kram

2016-12-06 @ 07:25:44
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
christin säger

Morning!
Nu när det har blåst så hårt så har en massa kottar blåst ner (tillsammans med mycket annat). Och jag hittade igår en liten pytte kotte på ca 2,5-3,0 cm, den är faktiskt väldigt söt.
Jag funderar på att kolla om min grönkål som finns under snön är något att ha..... gott är det.

Kramisar!!


Svar: Men ja!!! Har du grönkål kvar så rädda den, gud så gott att gräddsteka den med vitlök, salt och peppar och strössla över cachewnötter och servera som tillbehör till en god bit medium rare älgstek och ett glad rött - rekommenderas!!! Varmaste kramar ❤️
Therese Bjärstig

2016-12-06 @ 09:19:27
Johanna - Livet vid havet säger

Hahaha, man kan visst sälja allt nuförtiden :) Du får testa att leverera ;) Lite extra inkomst såhär i juletid är ju inte fel!

2016-12-06 @ 16:12:27
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Ja fy.. vi DRUNKNAR i kottar sommartid. Kanske man skulle börja spara.. haha...

2016-12-06 @ 18:53:35
URL: http://www.candygirl.nu/
Arletta Ellington säger

Grönkålstipset tänder vi på! Det ger tillfälle att sätta stressen åt sidan och bara njuta.

2016-12-07 @ 09:14:32
URL: http://planetaerotica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: