C-vitamin

 
 
 
Jag äter D-vitamin sedan länge,
och försöker få i mig C-vitamin 
och andra nyttigheter via
en varierad kost.
 
Men ändå blir jag sjuk så fort
jag börjar komma igång med
min löpning...
 
 Känns dock bättre i halsen idag,
men jag ska fortsätta att kurera med
en massa färskpressad juice. 
 
Ska även se om jag hittar lite
ingefära, det är grejor det!
 
 



åsa i åsele säger

Förkyld på det där sättet att jag är sjuk blir jag ju typ sällan, blir ju snorig å så men sällan direkt sjuk. Det är väl det enda positiva jag kan säga om förkylning ;-)
Tror ju därför inte det direkt har med Cvitamin att göra då jag i princip aldrig äter frukt, är allergisk mot bl a apelsin & äpple, tål i princip bara banan.

Ta det lugnt å krya på Dig, 2016 ska ju bli året då vi mår bättre än tidigare :) ett år utan sjukdom, skador, olyckor å annat trams ;-)

kram

2016-01-03 @ 10:51:38
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Krya på dig! Testa detta:
Citron - & ingefärsshot
1 liter

200G färsk ingefära
1 liter vatten
0,5 dl flytande honung
2 citroner, saften

Skölj ingefäran noga & riv grovt (behöver ej skalas). Lägg det i en kastrull tillsammans med vattnet & låt koka under lock i 20 min.

Sila av, tillsätt honungen & rör tills honungen har löst upp sig. Låt svalna till rumstemperatur.

Pressa saften ur citronerna & rör ner i ingefärsvätskan. Sila av igen med en finmaskig sil.

Häll på flaska med kork & förvara i kylen. Skaka om flaskan innan det är dags att shotta!

2016-01-03 @ 11:14:51
URL: http://skuggis.wordpress.com
Znogge säger

Jag är just nu dålig på att äta frukt även om det alltid finns hemma. Får bli skärpning på den fronten nu för vitaminerna behöver vi!

Kram

2016-01-03 @ 11:41:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Anonym säger

D-vitamin har jag också ätit i några år nu, jag tror att det är jättebra och C-vitamin behöver man ju också, särskilt om man har blivit förkyld
massor av kramar <3

2016-01-03 @ 19:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: