Första dagen

En bild från fjolårets sportlov.
 
Så har första dagen på 2016 års
sportlov snart förflutit.
 
Luran har haft en kompis på
övernattning, och vi har hunnit
med ett besök på badhuset.
 
Det passade bra med ett
extra insatt bad, då vädret
varit allt annat än inbjudande
 med snö och gråväder.
 
Själv har jag haft en givande
dag där jag varvat genomgång
av en artikel med grönläsning
och telefonsamtal rörande alltifrån
spännande kommande projekt till
journalister som är nyfikna på
skogens sociala värden :-)
 
 
 



Rockabilly N' Fitness säger

Härligt för de små liven att vara lediga, kan tänka mig att de var mycket folk i badhuset :)
Nu är man riktigt trött på snön och vill ha vår & värme.

SV: Åh, visste inte att det fanns färdig sallad att köpa så, bara att man kunde blanda ihop i deras salladsdisk :)

2016-03-07 @ 15:56:10
URL: http://nouw.com/rockabillynfitness
Susanna säger

Här är vädret lika tråkigt, då man får gå i slask och som vanligt så är det ju roligast att gå i dom största slaskhögarna =) Vad mysigt med att åka på badhuset, här håller jag mig borta från badhuset, då det är ståplats som gäller.. klarar inte av när det blir för mycket folk heller..

Kram fina du<3

2016-03-07 @ 16:30:32
URL: http://baralite.blogg.se
åsa i åsele säger

Ja verkligen trist väder.

Elin vill inte gå på karate ikväll å då slipper hon,
jag tror inget blir bättre vid tvång.
Elin har fått fotvårta och eftersom de är barfota på karateträningen gör vårtan ont, det är ju därför fotvårtor sprids = barfota fötter.

Vi har varit en tur till mina föräldrar - fick hjälpa min mor om igen med mobilen.
Vi har varit till biblioteket.
Vi har varit på ICA.
Avslutade med en stunds utelek på gården ;-)
Frost är ju en tacksam lekkompis.

Ha en fortsatt bra måndag, kram

2016-03-07 @ 16:43:46
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

åh så skönt med lov.. inga måsten för barnen...

Här har måndagen förflutit lugnt. Grått och snöigt även här. Men vi hoppas på sol till helgen.

2016-03-07 @ 21:01:37
URL: http://www.candygirl.nu/
Linda / CandyGirl säger

När ni är på sunderby sjukhus är det nära till Storhedens handelsområde. Där finns Stadium Outlet som jag brukar fynda på. Och XXL. Dom vanliga finns väl också där.

Angående lunch när man är på storheden är det värre. Hamburgare typ. Men dom har öppnat ett Sushihouse med suveränt god sushi. Tråkig inredning - trångt som sjutton. Men gott.

Åker man däremot in till själva Luleå (inte heller långt från Sunderbyn) finns flera bra matställen. Vi brukar gå på BanThai och äta thaibuffe när det gäller lunch. Inne i stan finns också de vanligaste sportkedjorna som Intersport och Stadium.

2016-03-07 @ 21:13:31
URL: http://www.candygirl.nu/
Johanna säger

Åka & bada är aldrig fel! Låter som en bra första dag! Själv var jag på VUL idag. Ett barn (pust, där var inte tre!) & hjärtat slog, lättad! :)

2016-03-08 @ 18:29:59
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: