Säg att jag...

...inte är osmart eller underpresterar.
...skrattar lagom hög när det passar och inte asgarvar högt och ljudligt i pinsamma situationer.
...aldrig är vulgär eller påflugen.
...tränar och är hälsosam på ett föredömligt sätt.
...är smart, kreativ och kan hantera konflikter.
...har självinsikt.
...är en fru, mamma, vän, dotter, granne och kollega att räkna med.
...är trevlig, humoristisk och social.
...inte är den som klagar i onödan utan helgar det lutherska arvet.
...står för mina tankar och ideal.
...inte klagar och surar allt för mycket för att rygg och ständig värk sätter sig på humöret och orken.
...har ett behagligt och balanserat temperament och självbehärskning.
...krigar mot orättvisor.
...aldrig glömmer en oförätt.
...inte är långsur, bitter och avundsjuk.
...inte plastikopererar mig för att få självkänsla.
...presterar och försöker leverera oavsett.
...inte rider på andra eller baktalar.
...inte är en materialist som måste ha senaste tekniken, resa världen runt, ha en dyr bil och enbart märkesprylar.
...lyfter och hjälper medmänniskor.
...lever hållbart, sopsorterar och köper ekologiskt.
...ger till välgörande ändamål och är politiskt korrekt.
...engagerar, entuasmerar och övertygar.
 
Eller vem f-n bryr sig?! Oavsett om påståendena ovan stämmer eller ej, så vill jag ju vara omtyckt eller i alla fall respekterad för den jag ÄR. Både med fördelar och nackdelar, styrkor och svagheter, brister och förtjänster. Det finns inga supermänniskor.
Det finns bara en av mig och det är JAG.
 
Duger inte det så får det vara. Jag kränger inte
ut och in på mg själv för att behaga.
 
Och det enda jag strävar efter är att bli en 
bättre version av mig själv. Och det är en
härlig insikt som kommit med åren ;-P
 
 
 
 
 



Susanna säger

Så sant det du skriver och som jag alltid säger man ska behandla andra som man själv vill behandlad. Något jag alltid följer, vill man ha respekt så får man även ge andra respekt..

Förstår att det känns lite som lov att slippa lämna och stressa på morgon, något som jag uppskattar när jag är ledig.. då jag måste byta buss två gånger för att komma till Anthons skola.. men efter sommaren har han ju bara 4 minuter till skolan =)

Önskar dig en underbar lördag vännen. Kram

2016-03-05 @ 10:13:46
URL: http://baralite.blogg.se
Cissi säger

En mycket bra insikt tycker jag.

2016-03-05 @ 10:48:51
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Znogge säger

Bra sagt! Precis så ska det vara.

Kram

2016-03-05 @ 10:53:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Precis. Håller med till 100%
kram

2016-03-05 @ 11:44:56
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Petra säger

Underbart!! Så bra skrivet!
Kramar

2016-03-06 @ 20:17:16
URL: http://mittlivmittval.webblogg.se
Carolina säger

Så bra! När min mamma fyllde 50 sa hon: det bästa med att fylla 50 är att man slutar bry sig om vad andra tycker! Då tänkte jag: Men orka vänta till jag fyller 50 - jag vill göra som jag vill nu och utan att bry mig om andras åsikter. Försöker med det och det går oftast bra ;)

2016-03-07 @ 12:41:57
URL: http://www.carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: