Fejjat och grejat

 
 
Nu är det jul i vårt hus!
 
 
 
 
Idag tog jag och fixade jul
i barnens rum och i uterummet.
 
Det enda jag höll mig ifrån var 
att klä julgranen då jag lovat 
ungarna att de skulle få
vara med.
 
 
 
 
Från att ha haft jular i vitt och
grått så har jag nu fallit till föga
och lyssnat på ungarna som
vill ha mer färg.
 
Mörkgrått och rött i köket,
och silver och rosa i vardagsummet.
 
Jag gruvade lite för en gran med
enbart rosa kulor, men det blev
riktigt coolt även om jag nu
lovat Bogge att vi tar en 
annan färg nästa år ;-)
 
 
 
 
Och vilken belöning att sedan njuta av
kaffe och en macka med köttbullar
och rödbetssallad medan jag 
bläddrar i Underbara Claras
bok med Kakor, knäck och
karameller. Mys!
 
 
 



ansepanse säger

blir det inte någon bild på granen? den vill jag gärna se
hos oss regnar det just nu, inte alls roligt, jag känner mig frusen och har dubbla tröjor på mig
önskar er alla en fin start på nya veckan som ju börjar allaredan i morgon
massor av kramar <3

2016-11-20 @ 19:24:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Britt säger

Vilken bra tavla "Här finns bara snälla barn"så sant....Jag tycker inte om att de säger till sina barn Är du inte snäll får du inga julklappar.Julen ska inte kännas som hot för barnen.Utan en mysig helg med familjen....Kram

Svar: Exakt!!! Jag vill att ungarna ska känns att detta är en fridfull och mysig tid, inte stress och hets, eller rädsla. Hoppas du njuter av en härlig adventstid med din familj ❤️🎄🎅🏼
Therese Bjärstig

2016-11-20 @ 23:19:38
znogge säger

Husse tycker att julen ska vara röd men i år behåller jag våra vita köksgardiner och satsar på vita amaryllis där. Blir vitt även i vardagsrummet. I granen har vi normalt silverfärgade och röda kulor men jag funderar på att investera i något nytt. Omväxling förnöjer så jag kan förstå att barnen vill ha lite mer färg. Det blev i alla fall väldigt fint hos er.

Kram

2016-11-21 @ 09:41:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Du är hopplös..8-)

Jag har varit en sväng till Tjärnmyra och kollat över adventsstjärnor och stakar och kommer att börja med advent senare i veckan, där och hemma. SEN gör jag jul senare i december.
Vi var alldeles vita innan vi var hemma igen, båda hundarna och Bengt och jag. Det snöade lapphandskar. Stackars träd som redan ligger ner tyngda av snön, det är verkligen kung Bore´s land här i Svanaby mot Grundsjö. Vackert men inte kul för skogen och renarna har kommit fram ur skogen så jag antar att tomten bor där bort emot Grundsjö....

Kramar!!

Svar: He he jag tycker att jag lugnat ner mig å rent av tacklat av?! 😂😜🎅🏼 Och givet måste det varit tomtens renar!!! Massa kramar härliga du 💕
Therese Bjärstig

2016-11-21 @ 12:00:22
åsa i åsele säger

Har ju nyss sett årets första hemmaklädda julgran på Instagram, Js mamma hade lagt ut bild på sin julgran som alltså är färdigklädd... lite tidigt tycker faktiskt jag :)

Funderade på vad det kunde vara på bilden tills jag förstod det var köttbullar på rödbetssallad,
hade Du inte skrivit vad det var så hade jag aldrig kunnat gissa :)

Blev det vild shopping i Umeå så Du nu är klar med julklappar?

Jag ska hämta pappas julklapp nu i eftermiddag,
tradition att han får senaste HÄLGE albumet,
jag köpte av en kompis flicka som sålde jultidningar.

Det blir den första julklappen i år :)

kram

2016-11-21 @ 13:23:12
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Popprinsessan säger

Här blir det mest vitt i år. Liiiite rött också förstås, det går ju inte att undvika, men jag satsar på mer vintrigt än juligt i år.

Sakerna är nedplockade från vinden och utvalda (maken fick ta upp lådorna på vinden igen) och nu väntar jag bara på att jag ska hinna/orka putsa fönster innan det pyntas. Har just nu liiite svårt att se hur jag ska hinna i veckan, men...

Ser fram emot att se er rosa gran sedan!
Kram

2016-11-21 @ 14:05:25
URL: http://www.popprinsessan.se
Miranda säger

Hos oss är det inte riktigt jul än, men det närmar sig det. Ha en fortsatt fin vecka!

2016-11-21 @ 19:40:22
URL: http://https://mittisiktet.wordpress.com/
Johanna - Livet vid havet säger

Mysigt att ha julpyntat! Vi pyntade idag. Bara granen kvar, men det får vänta ett par veckor.

2016-11-22 @ 19:50:39
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Johanna - Livet vid havet säger

Mysigt att ha julpyntat! Vi pyntade idag. Bara granen kvar, men det får vänta ett par veckor.

2016-11-22 @ 19:50:40
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Cissi säger

Vad mysigt <3

Jag tyckte att jag var ute i god tid i år haha men ändrade mg lite när jag tittade in här ;)

KRAM

2016-11-23 @ 13:22:26
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: