Inför jul

 
 
 
I slutet av förra veckan kom
sändningen från jultidningsförlager,
och nu är nästan allt utdelat och klart.
 
För egen del kliar det i fingrarna
att få tända de väldoftande ljusen
och baka/pyssla ur Underbara Claras
julbok från ifjol. 
 
Dessutom köpte vi Hasse Anderssons
julskiva, men jag gömmer allt ytterligare
några veckor och ska istället leta fram
lite spöken och pumpor inför Halloween.
 
Var sak har sin tid! 
 
 
 



christin säger

Käraste vän! Jag har tränat i kväll och tänkte kolla här efter duchen och bara må bra. Och jag tänkte att du har inte kommit igång riktigt ännu med julförberedelserna även om du köpt ett magasin.... Och vad läser jag "Inför jul" 8-) då kan man väl bara le..... Det är väl härligt!!!! Jag har sett att det är flera som har börjat så smått med dekorationer ute här i BYN. Man behöver ju inte få nagelbiten så varmt som det är nu så det är inget att fundera så mycket över.

Kramar!!!

Svar: Ha ha med tanke på morgonens inlägg skrattar jag lite... för här är nu belysningen på plats och lyser upp i mörkret! Bara Bus som ska få en ny nere vid sitt bur... Ha en underbar dag, själv ska jag till skogen så fort det ljusnar! kram
Therese Bjärstig

2016-10-18 @ 21:14:49
%E5sa%20i%20%E5sele säger

Träffade Din svägerska idag på ICA å frågade om hon hade tänkt träffa Dig närmaste tiden... jag hade tänkt skicka med henne den där boken Du vet, Odjuret, då jag har den liggande i bilen i väntan på att vi ska komma mot Dorotea.
Troligtvis blir det väl en tur till Ström å då stoppar jag boken i Din postlåda :)

Sedan hörde jag att Din andra svägerska tydligen har slutat med fotvårdandet, nyfiken som jag är undrar jag ju vad hon ska göra i stället.

Här planeras det för jul ;-)
Du vet ju att det är en ångestfylld årstid för mig.
Men trots detta så har jag vissa planer :)

Ha en bra fortsättning på tisdagskvällen å sov så gott, go natt & kram

2016-10-18 @ 21:33:57
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
åsa i åsele säger

Bara så Du vet så är det jag som tydligen heter

%E5sa%20i%20%E5sele

2016-10-18 @ 21:34:41
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Sussi säger

Det är härligt att ha något att längta till. Jag längtar tills julbelysningen kommer upp. Alla stjärnor och adventljusstakar. Mysigt :) Kram

2016-10-18 @ 22:07:04
URL: http://nouw.com/enkelthemma
Znogge säger

Kan bara hålla med så här tjuvkikas det inte. Men en flaska av årets glögg står i skåpet och väntar...

Kram

2016-10-19 @ 06:56:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Popprinsessan säger

Jag skriver som jag brukar - älskar när du börjar skriva om julen :-)

Är lite kluven till julpyntandet hemma i år. Åker utomlands 25 dec... Vill ju så klart ha juligt fram tills dess, men är inte lika sugen på att komma hem till julpynt i januari.... Så tomtarna får nog stanna på vinden i år och så blir det mest en vit jul hemma hos oss :-)

Det där med gran stör mig lite dock.. Känns nästan inte som jul utan gran... Blir nog en julen (jul-en) istället som vi kan ställa ut när vi åker. Men lite jobbigt är det!

Kram

2016-10-19 @ 09:36:25
URL: http://www.popprinsessan.se
Tina säger

Haha! KAN du verkligen hålla Dig ifrån julpyntandet? ;-) Hoppas Du mår bra hjärtat! KRAM

2016-10-19 @ 09:58:48
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

ja så är det, inte kan man i alla fall börja förbereda sig inför julen innan alla helgona varit
kramar <3

2016-10-19 @ 13:00:18
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Ska bli mysigt... men känns samtidigt så fånigt när själva julhelgen är typ obefintlig i år... trist, trist, trist...

2016-10-19 @ 22:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: