En länk i tiden

 
 
Traditioner och minnen, 
en känsla av att höra till,
koppling till det som varit 
och att skapa något nytt
inför framtiden.
 
Jag och barnen har just
ätit hämtpizza och pratat om
gammelmommen vars påskduk
nu pryder vårt bord.
 
 
 
Det är fint att ha ett sammanhang.
 
Vår tid på jorden är på det stora hela
ett ögonblick och det gäller att förvalta
detta på bästa sätt.
 
Att svara på frågor om varför någon
vill köra över andra och varför TV:n
bara pratar om detta är inte det 
lättaste.
 
Tur att barn är så självklara i
sitt tänk!
 
 



Petra säger

Så tragiskt det som har hänt och som du skriver barn är så självklara i sitt tänk 💕Fina påskbilder kramar

2017-04-08 @ 20:06:30
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se
znogge säger

Så fint att duken finns kvar och i så bra skick dessutom.

Kram

2017-04-08 @ 20:28:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Amanda Jona [SPONTAN] säger

Så fint skrivet!

2017-04-09 @ 08:04:13
URL: http://spontan.blogg.se
christin säger

Hej! Just nu så bakar jag bullar så att jag har i frysen när det suger.... Vi hade en fin räv, med två skator i följe i går morse, han åt allt han kom över. Mycket fåglar har kommit och rådjuren vandrar runt och äter. Visst är det härligt!?
När du tar en bild där denna fina tupp finns i närheten så måste du visa hans hela prakt!! Han är nog den tupp som inte är på riktigt som är snyggast....
Njut av vårens steg fram mot sommaren!!

Svar: Ha ha, här så håller vi på att äta upp saffransbullar som otroligt nog blivit kvar sedan i julas, det som göms i frysen har en tendens att glömmas bort... Men GOTT att finna :-) Och ja, det är så härligt med alla djur, såg flera fina rävar, rådjur och älgar då jag körde till/från Umeå i veckan!
Så såg jag även att mina tulpanlökar börjat titta upp i solväggen, så jag hoppas de klarar sig och växer till sig för att senare förgylla våren!
Massor av kramar <3
Therese Bjärstig

2017-04-09 @ 10:53:15
åsa i åsele säger

*läser ikapp*

Oj vad Du hunnit med mycket under denna helg å än är det ju "bara" söndag "mitt på dan" :)

Saffransbullar tror jag att jag åt vid ett enda tillfälle i julas, då vi var till Js pappa i Strömsund.

kram

2017-04-09 @ 12:48:56
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: