Nedräkning

 
 
Vi ligger efter både med radio-
kalendern och vår mysiga julbok.
 
Ett avsnitt i TV-kalendern har
vi också missat, barnen tycker
den är ok men inte jätte bra,
och jag håller med.
 
 
 
 
 
När det gäller boken ”En
gammaldags jul” så är illustrationerna
så fina, den lär nog bli en tradition
att läsa till varje jul hädanefter.
 
Vi varken stöper ljus, gör klenäter
eller stoppar korv, däremot fick den
mig att tänka på mandelmusslor.
 
Jag har massor av loppade och 
ärvda formar och blev sugen på
att fixa sådana med grädde och
hjortron...
 
 
 
 
 
Idag är vattnet åter så det
blir skola och lite arbetsro
här hemma ;-)
 
 
 
 
 
Alla paket utom tre är nu inslagna,
men dessa har jag medvetet sparat
till uppesittarkvällen då det hör
till att slå in paket då ❤️
 
 
 
 



Znogge säger

Vilken underbar bok och så fina illustrationer!

Kram

2017-12-19 @ 11:17:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Vilka underbara bilder.

Vi har inte sett ett enda avsnitt av kalendern. Kan det bero på att jag har en fjortis hemma - och inte en fyraåring. Haha... och på jobbet är det inga barn som pratar om kaledern alls...

2017-12-20 @ 15:40:54
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: