Smörgåstårtedieten

 
 
 
Idag firade vi fina svägerskan
med paket och bubbel.
 
Hon bjöd på supergoda
smörgåstårtor, en mer traditionell
och en annan som var så sjuuuuukt 
god att det var kriminellt...
 
Bacon och kycklingfilé ingick
bland annat, och jag konstaterade
att det var tredje smörgåstårtan
på två dagar som jag smaskade på.
 
 Oooops!
 
 
 
 
Så efter en sådan smörgåstårte-
diet var det på sin plats att ge sig
ut och röra på sig lite ;-p
 
Luran var inte sen att haka på!
 
 
 
 
 
Vi såg spår efter en ihärdig
spillkråka och stötte även 
ihop med granne och vovve 
som var ute och traskade.
 
Väl hemma har vi läst 
läsläxan och så plöjde jag
de sista sidorna i boken 
Skottet som jag köpte 
på Arlanda.
 
Lite jobb har jag också varit
tvungen att ta mig an inför 
morgondagens möten i
Umeå. 
 
Så nu blir det lite TV innan
det blir en tidig kväll så vi är 
pigga och alerta i morgonbitti :-)
 
 



åsa i åsele säger

Du får ta å köra försiktigt, lömskt väglag denna vinter, ömsom ishalka å plus & minusgrader i en salig blandning.

Smörgåstårta, det är för lite smörgåstårta i mitt liv ;-)

kram

2017-02-19 @ 20:47:31
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Moster Carol säger

Här har du grunden till kycklingtårtan jag bjöd på: http://www.ica.se/recept/smorgastarta-a-la-club-sandwich-714805/

Dock är det ju mer regel än undantag att jag ändrar, modifierar och blandar hej vilt efter dem ingredienser som jag har hemma och hur jag tycker att den ska smaka för dagen ;-)

Denna gång blev det som sagt ky.filé, Creme fraich istället för mat.yoghurt och vanligt polarbröd.

Kram

Svar: Erkänn det bor en feeder i dig 😂😂😂😂 men jag klagar inte, är få som gör så god mat som du!
Therese Bjärstig

2017-02-21 @ 19:10:39
ansepanse säger

skönt att du och Luran <3 fick er en tur i naturen
kramar <3

2017-02-22 @ 13:07:37
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Men hur gått lät inte den smörgåstårtevarianten... Åh... en sån vill jag smaka.

2017-02-23 @ 20:47:31
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: