Friskt

 
 
Jag vågar inte ropa hej än,
men jag klarade iaf natten utan
att åka dit...
 
Vaknade till en frisk och kylig dag,
mätaren visade på drygt 30 minus.
 
Kastade ett öga ut i uterummet,
det hade blivit så fin rimfrost
på rutorna.
 
Men oj, då kom jag på att jag
haft läsk på kylning där ute...
 
Så snabbt ut och hämta flaskorna
som var frusna men som inte 
hade hunnit sprängas.
 
Nu väntar lite mer jobb innan
jag ska börja klura på någon
spännande middagsmat.
 
En utmaning så här i början 
av året är nämligen att varje vecka
testa ett nytt recept/hitta på ett
eget eller göra en ny variant
av något beprövat.
 
Redan nu känner jag att
matlagningen blir roligare istället
för att vara ett "nödvändigt ont".
 



Znogge säger

Då klarar du dig nog men visst ropa hej vågar man inte göra. Skönt att du fick in flaskorna i tid!

Trevlig trettondagsafton!

2017-01-05 @ 11:11:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Farmor säger

tycker synd om er,va tänkt att titta förbi idag måste ne och byta batteri i bilen,men jag avstår nog besöket.Kram och krya på er och trevlig trettondagsafton kram.

Svar: Kan vara klokt att avstå, iaf till i morgon då 48 timmar passerat för Magnus. Själv hoppas jag innerligt att jag klarar mig... Kramar 💕
Therese Bjärstig

2017-01-05 @ 11:46:54
Linda/Candygirl säger

Jepp... lite väl kallt. Vackert ute.. men kallt.
Fast det vänder i natt.
Hoppas du klarar dig helt från sjukan.

2017-01-06 @ 00:59:42
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: