LONA

 
 
 
Det är alltid lika härlig när ens arbete
är klart och kommer ner på pränt!
 
Den senaste rapporten som jag
varit involverad i är en utvärdering
av LONA - lokala naturvårdssatningen.
 
Den nyfikne hittar mer info HÄR!
 
Att skriva på svenska är kul, då denna
typen av publikation (till skillnad från
engelska artiklar i vetenskapliga tidskrifter)
får spridning bland "vanligt" folk och
praktiker på ett annat sätt.
 
Min skogsägarrapport har gjort
att jag fått både mail, sms och ett och
annat telefonsamtal från skogsägare
som läst den och vill komma med
inspel och frågor - så kul!
 
 Idag ska jag ägna tid till en
styvmoderligt behandlad artikel
från ett projekt som redan är avslutat,
det vore så skönt att få ihop den
under våren och kunna sätta punkt.
 
På eftermiddagen väntar en
intervju för ett nytt projekt, och sedan
tar jag efterlängtad helg :-)
 
 



Carolina säger

Det verkar så himla spännande att jobba med forskning och vetenskapliga frågor inom ett område! Du verkar ha ett väldigt givande jobb! :) Ha en fin helg!

2017-03-17 @ 08:18:45
URL: http://carpia.blogg.se/
christin säger

Jag ska försöka komma ihåg att läsa artikeln till veckan men nu håller jag på att förbereda en helgvistelse på Tjärnmyra..... Känns mycket bra.
Hoppas att vi alla får en fin helg och god mat och allmänt trevligt.

Kramar!!

Svar: Så mysigt det låter med en helt på Tjrnmyra, vädret ska visst också vara fint - så njut! Här blir det nog fisketävling i morgon med hopp om att bli 10 000 kr rikare ;-) KRAM
Therese Bjärstig

2017-03-17 @ 09:33:40
znogge säger

Men visst är det härligt när man får positiv respons eller återkoppling på något som man har gjort.

Hoppas att du får en lugn och skön helg!

Kram

2017-03-17 @ 13:04:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Du är duktig, Du gör ett bra jobb.
Även om "vanligt" folk inte riktigt alltid förstår allt :)

Jag trodde det var i helgen det var 1års jubileum?

kram

2017-03-17 @ 14:06:25
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Lena i Wales säger

Vad roligt att få respons för det man skriver! Samma gäller ju vårt bloggande, alltid roligt med respons.
Var inne och tittade som hastigast, får kolla mer senare.
Ha en bra helg!

2017-03-18 @ 07:47:22
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
ansepanse säger

förstår att det måste kännas lite extra så där när du får dina skrivelser utgivna, vilket härlig känsla också att skogsägare hör av sig till dig med sina synpunkter, då har du gjort ett bra jobb helt enkelt
kramar <3

2017-03-18 @ 19:05:26
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: