Tomtarnas parad

 
 
Idag åkte stjärnor och stakar
äntligen fram!
 
Och tomtarna råkade visst
också smita ur sina lådor och
bosätta sig på barnens rum.
 
Mina tomtar fick dock vackert
ligga kvar ännu en tid, de får
krypa fram först i december.
 
Men jag passade på att inventera
och gå igenom mina julkulor.
 
Määääängder med röda, likaså
ohemuligt många i guld. Därefter
kom fyra lådor med rosa, och två
kassar med olika blå varianter.
 
Multifärgade och bruna kulor
hittade jag också, men endast
elva gröna stora och sex små
gröna kulor.
 
Och inga i silver?!
 
Endera sviker mig mitt minne
vad det gäller de gröna kulorna,
men jag VET att jag har kulor
i silver, så dem måste jag
fortsätta leta...
 
Klart är i alla fall att jag måste
försöka hinna bunkra gröna
julkulor i morgon då jag
är i stan.
 
Jag ska även titta efter juloutfits
till hela familjen, har spanat in en
grön spetsklänning till Luran
på HM som jag hoppas
finns i hennes storlek.
 
För givetvis måste vi gå all in på grönt
då det är temafärgen för i år 😂🙈
 
 
 
 
Hade tänkt införskaffa denna
tröja till maken men där gick tydligen
hans gräns, särskilt när han insåg att 
den har infällda blinkande lampor...
 
Så vi skippar väl ”fultröjor” och siktar
på en lite mer stilig variant.
 
 



Znogge säger

Vi har alltid röda och silverfärgade kulor i granen men jag måste säga att jag längtar efter lite variation! Men Husse är konventionell minst sagt...

Kram och god söndagskväll!

2017-11-19 @ 18:12:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Jessica Högberg säger

Nu tycker jag att han har lite tråkig attityd... ;)

2017-11-19 @ 21:12:20
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Popprinsessan säger

Ha ha! Underbar tröja! Fick hela familjen att använda "fultröjor" förra året och vet tror minsann att de kan komma fram i år också.. Trist att bara använda dem en gång liksom :-)

2017-11-21 @ 09:51:59
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: