Dimma, dagg och regn

 
 
Det var en dimmig och vacker
morgon när jag begav mig till
skogen med Bus.
 
 
 
 
Han fick fatt i älg nästan 
omg, men det innebar att den
redan var skrämd och på fötter
då vi i princip bara hade hunnit
lämna bilen :-(
 
 
 
 
Mycket spår och legor,
men det blev ingen älg i 
backen trots det.
 
 
 
 
Det enda jag blev var rejält blöt, 
jag försökte torka och värma mig
när vi fikade och bytte område,
men det gick si så där.
 
Ser ni hur det "ryker"
av vattenånga från mina knän?
 
Så nu ligger jag under täcket och
fryser trots en varm dusch...
 
Barnen sover hos mormor och
maken är i Lycksele på 40-års kalas,
så jag är helt själv förutom hundarna.
 
För mig är det en lyx som jag 
njuter av. Tystnad och massor 
med sömn ska jag skämma bort
mig själv med.
 
Jag lär somna ovaggad efter
en dag i friska luften då jag gått
med Bus i berg, över myarar och
genom ytor och planteringar samt
ibland även i riktig trollskog 💚
 
 
 



Frida - Vita Villan säger

Men hua vilken ruggig dag, förstår att du frös trots en varm dusch!
Så skönt att få vara alldeles själv och bara njuta av tystnaden.
Hoppas du får en fin söndag. <3 Jag ska förbereda för dotterns 6års kalas. Mannen min drog iväg tidigt imorse för att stycka älgarna de skjutit i veckan.

2017-10-15 @ 10:00:55
URL: http://fridsingen.blogspot.com
åsa i åsele säger

Jag hoppas Du sov gott å kände Dig utvilad å varm innan Du begav Dig i väg ut i skogen i morse.

kram

2017-10-15 @ 12:38:27
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

jag njuter också av att ibland vara helt ensam, ja, inte helt jag heller eftersom jag har Nemo och Sluggo, men de två vännerna är ju dem jag ALDRIG skulle vilja vara utan som sällskap
massor av kramar <3

2017-10-15 @ 19:16:33
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: