Koppar och snö

 
 
Förutom tidigare nämnda fynd
så har jag även hittar en hel del
prylar i koppar i stugan, där en
kaffepanna kommer att få
stanna kvar.
 
Denna lampa var ok men 
behöver lödas så den åker med
i lådan med trä- och näversaker som
jag ska komma mig för att dumpa på
tur och retur som är ortens second
hand i idrottsföreningens regi.
 
Där lägger jag även ned en lykta
för värmeljus och en kanna i koppar
eller koparliknande material.
 
 
 
 
 
 
Dessa miniatyrer som egentligen är
sovernirer från Östersund tänkte jag
hiva, men nostalgin gör att de står
kvar i kryddhyllan ovan spisen
här hemma.
 
Mormor hade nämligen EXAKT
likadana i sitt kök...
 
Här vräker nu snöblandat regn
ner så jag ska ta en kopp te och 
slå ihop datorn i rimlig tid så det
inte blir nattmangling även i natt.
 
Med ansökningar, artikelrevideringar
och granskningsuppdrag med deadlines
så har dygnet ibland lite för få timmar...
 
Dessutom ska jag genomföra sex
stycken intervjuer under veckan.
 
Det är kul men tidskrävande att göra
intervjuer och det stjäl fokus från annat
- men jag ❤️ mitt jobb så jag klagar inte!
 
 
 



Linda / candygirl säger

Vilka kul fynd. Och ja... jag sprang ifrån hostan. I går natt i alla fall. Får väl se hur det blir i natt.

2017-10-10 @ 23:05:57
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Kanske dags att plocka fram lite kopparsaker från förrådet och putsa upp dem. Så tack för puffen!

Kram

2017-10-11 @ 07:45:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Söta små miniatyrer, gillar koppar...
men har faktiskt allt sådant bortgömt ;-)då jag icke tycker det passar in här hemma...
eller, ja jag har det icke framme i alla fall :)

Ja tack, jag vill gärna se ifall jag vill ha temuggar :) då får vi ju en anledning att träffas dessutom :) det har snart gått ett år sedan jag var hem till Dig...

kram

2017-10-11 @ 07:49:59
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

men inte ska du väl göra dig av med de där miniatyrerna, de är ju hur fina som helst
usch, snö, jo, jag såg på Uutiset i går kväll, där visade de snö och sa att det kan komma mer nu idag, fast jag vet ju inte riktigt var, men där uppåt norr i alla fall
Sv: åh snälla Luran <3, då väntar jag med spänning
idag har vi riktigt varmt, + 12,4 just nu, snart vovvepromenad :)
massor av kramar till er alla <3 <3

2017-10-11 @ 13:32:02
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: