Materiell lycka

 
I augusti för tre år sedan hittade
jag tre sådana här tallrikar i jaktstugan.
 
Jag har ibland dukat med dem då
det bara varit maken och jag, eller
då han varit borta.
 
Åtminstone en tallrik till har
stått högt på önskelistan.
 
Så sedan dess har jag hållit utkik
efter fler likadana tallrikar utan att
ha haft någon framgång.
 
Men så i går öppnade jag ett av
köksskåpen i stugan, och ligger där
sex likadana tallrikar i nyskick :-)
 
Jag hojtade av lycka medan maken
bara skakade på huvudet...
 
Tallrikarna tog jag med hem 
för att använda här hemma.
 
Jag vill gärna ha gammalt här
hemma men nytt i stugan,
en logik som min bättre hälft
har lite svårt att förstå :-)
 
 
 
 
Och på tal om huvud, så har mormor
volympermanentat Luran i helgen.
 
Hon har ganska runt och rakt hår
och ville ha mer struktur, så detta 
blev ju toppen även om hon själv
tittat på ett foto från 80-talet då jag
hade en hemsk pudelpermanent
och ville ha likadant 🙈
 
 



Znogge säger

Grattis till tallrikarna! Vilken lycka :D Så stor Luran blivit!

Kram

2017-10-01 @ 18:19:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Fina fina Luran.

Otroligt tur Du har :) Väldans fina tallrikar.

kram

2017-10-01 @ 21:05:45
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Hanna Karlsson säger

Vilket vackert fat!

Svar: Ja jag blev så jublande glad när jag såg dem! Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2017-10-02 @ 09:10:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
ansepanse säger

lyckliga dig som hittade 6 st sådana tallrikar i stugan, och jag håller med dig, jag skulle gjort likadant, gammalt, med patina och tidens tand i, det skulle jag definitivt haft hemma
och jag har ju redan haft förturen och glädjen av att få se Lurans <3 nya frisyr
kramar <3

2017-10-02 @ 13:25:10
URL: http://kinaguld.blogg.se
christin säger

Jag förstår att du blev så glad över några gamla tallrikar. Själv har jag sedan tidigare 2 olika olika motiv på 1/2 dussin tallrikar som jag har delat upp på sommarstugan och här hemma. Ja här hemma så har jag bara 5 djupa tallrikar men de är så fina med rosa blommor. De i sommarstugan är en riktigt sommarservice, vi hade likadana hemma när jag var barn. Det finns några uppläggningsfat och såssnipa och tillbringare till båda. Det bästa är att det är min Mormor som haft dessa tallrikar och då blir det ännu godare att äta på dom. Min Mormor dog 1960 så de har några år på nacken men är väldigt fina.
Det måste klia i hela dej innan du har gått igenom allt i denna stuga, så spännande....

Kram!!

Svar: Sådant är rikedom, särskilt när man kan addera minnen och nostalgi 💕 Och ja stugan är ett glädjepiller, och är ju Bengt stort tack skyldig för lånet av kärringen då Magnus och kimmen hissade stugan! I helgen ska jag dit och gå igenom alla böcker som fanns där. Hoppas ni får en fin helg, många varma kramar 💕
Therese Bjärstig

2017-10-02 @ 19:51:01
Farmor säger

å va fin farmors go svea blev.

Svar: Visst blev hon 💕
Therese Bjärstig

2017-10-03 @ 12:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: