Pumpan

 
 
 
Vi skulle ju köpa dekorations-
pympor i går, ni vet sådana där
små, olikformade och spräckliga
pumpor i olika färger. 
 
Men de var slut så det fick bli en
liten orange traditionell pumpa.
 
I nuläget är vi oense om vi ska
skära ut ett ansikte eller använda
borrmaskinen och göra en lika 
fin lykta som vi gjorde för några
år sedan...
 
Så tillsvidare står den som den
är ute på bron tillsammans med
några små horn, ljung och ett ljus.
 
 
 
 
 
 
Barnen har sovit hos farmor i natt,
och väntas hem först vid lunchtid.
 
Maken och Eroz har åkt till skogen
och jag ska känna efter vad knän
och fötter säger, jag borde ta mig
ut i det härliga vädret på
en promenad...
 
Men först ska jag njuta av 
doftljus, kaffe och ensamheten.
 
 



åsa i åsele säger

svar Jag vill gärna träffas :)
På onsdag 1 november ska jag följa min mor till Umeå,
resten av vecka 44 är oplanerad så måndag skulle nog passa bra.
Vill Du å barna komma hit eller ska jag (ev Elin) komma till Dig?

Jag har oxå köpt påslakan etc från Engelson så nu ska jag absolut kolla på Dollar :)

Har Du överansträngt Dina ben/fötter eller beror det på Din rygg/dåliga skor?

I juni typ midsommar fick jag veta att jag hade inflammation i hälsenan men det skulle gå över på nån vecka... det har det icke gjort, det är nu värre än vad det varit, jag kan knappt gå efter jag suttit still. Men bara jag kommer igång å går så blir det bättre medans jag går, även om det gör ont.

kram

2017-10-22 @ 12:56:25
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Erica Nilsson säger

Borrmaskinen alla gånger! Den lyktan var så himla fin ❤
Hoppas att allt är bra med dig och er! Kram

2017-10-22 @ 20:30:42
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
ansepanse säger

kaffe och njuta en stund av ensamhet och tystnad och ro, det är skönt
kramar <3

2017-10-24 @ 13:36:25
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: