Det är ett brott

 
 
Att skräpa ned är ett brott.
Vi lär barnen att inte skräpa ner
i naturen redan i förskolan.
 
Att då komma ut i skogen och
se att någon/ra använt en vändplan
som en personlig soptipp gör iaf 
mig rosenrasande.
 
Det är ett ställe vi brukar åka till
för att träna inkallning och annat
med Eroz. Så vi vet att skräpet
hamnat där under veckan.
 
Undra just vad som finns i
alla dessa påsar och säckar?
 
Troligtvis inget som ska ligga
i naturen, och jag hoppas att det
inte är burkar/konserver, glas eller
annat som vilda djur eller som nu
i jakttider - jakthundar, kan skada
sig på. För det är nog bara en
tidsfråga innan allt är utrivet...
 
Den/de som gjort detta bör omg
åka och hämta skräpet - för som sagt
det är ett brott som jag kommer att
anmäla! 
 
Synd bara att en anmälan rör brottet,
uppstädning/sanering åker nog tyvärr
markägaren på. Men jag får väl börja 
med att kontakta kommunen på
måndag i ett försök att få 
bort otyget från skogen.
 
Vi har bara en 🌍 så det borde vara
en självklarhet att vi vuxna föregår 
med gott exempel?!
 
 
 



Znogge säger

Det är verkligen beklämmande hur en del behandlar vår fina natur. Jag menar hur svårt kan det vara?

Kram

2017-09-23 @ 10:21:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Ja fyy, blir så jäkla less, fattar icke varför folk inte kan ta rätt på sitt eget skräp.

kram

2017-09-23 @ 11:54:13
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
ansepanse säger

tyvärr. tyvärr är det sådant jag också kan se här, det är stå tråkigt att folk inte tänker på att vara rädda om den fina natur vi har här i Sverige, och jag har aldrig förstått hur de tänker. Tänker de att någon annan kommer och städar upp efter dem? Eller? Nej, jag förstår inte,som sagt var.
Sv: uj, är du allergisk mot fårskinnstofflor. Den tanken har aldrig slagit mig. Stackars dig. Tur att det finns annat varmt som alternativ för frusna fötter
en fortsatt trevlig helg till er alla
massor av kramar <3 <3

2017-09-23 @ 13:15:38
URL: http://kinaguld.blogg.se
christin säger

Bra att du anmäler och det kan ju hända att de hittar svar till vem som är ägare i skräpet. men ett jävla ofog är det vilket som...

Svar: Ja men tydligen så lägger de med sådant här utan att ens att åka och kolla?! Det var iaf beskedet jag fick då jag anmälde, så vi får se vad der blir av detta... 👿
Therese Bjärstig

2017-09-23 @ 18:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: