Hissa stugan

 
 
Idag åkte vi till stugan för att
hissa den i i våg då den satt sig.
 
Luran åkte till mormor för
att fixa håret, så Bogge tog med
sig Axel som sällskap.
 
Killarna har snickrat och
eldat medan vi fixat med annat.
 
 
 
 
 
Maken har haft ovärderlig
hjälp av Kimmen idag.
 
De tog bort den gamla trallen...
 
 
 
 
 
Och har sedan hissat upp stugan
mer än 32 cm på sina ställen.
 
 
 
 
 
De såg ut som två mullvadar och
har gjort ett jätte jobb, men de ska
tillbaka i morgon och fixa det sista.
 
 
 
 
Medan de pysslat med huset 
så drog jag på mig arbetshandskarna
och har burit plåtar och annat större
järnskrot i en hög, samt virke och annat
brännbart som eldats.
 
Tre hinkar med metall, plast och
textil, samt en låda med glas 
blev det också.
 
Sakta men säkert så tar det sig!
 
Mamma och pappa kom med Luran
när hon var klar, morbror Allan tittade
förbi och så har Martina varit med
och assisterat idag.
 
Det blev korvgrillning, kaffe och
fika för att orka med också en 
rensning inne stugan.
 
Den är dock bara påbörjad och
långt ifrån klar...
 
 
 
 
 
All textil är utrensad, de virkade
gardinerna och hållarna i furu är
ett minne blott...
 
Det mesta är nedskruvat från 
väggarna och större delen av det
lilla köket har jag gått igenom.
 
Och där, där i köket gjorde jag
världens fynd, jag blev så till mig
att jag skrek av lycka!
 
Bakom nästa dörr gömde sig 
nämligen något jag letar efter
på loppis och liknande i mer 
än två år och gett upp hoppet
om att hitta...
 
Vad det var få ni se sen!
 
Årets adventsljusstake hittade
jag också i stugan, och dessa 
kaffekoppar ska jag ta och 
kolla upp lite närmre då jag
tror att två av dem kan vara
riktigt gamla...
 
Nu vila, ryggen gillade inte dagens
aktiviteter, och sedan har vi sådan tur 
att Martina bjuder oss på middag.
 
Tacksamt en sådan här fixardag!
 
 
 



ansepanse säger

det det ser riktigt farligt ut, det är inte risk för att karlarna ska få stugan över sig där de ligger under den?
förstår att det är roligt att få ställa i ordning och städa undan allt gammalt
härligt med vänner som ställer upp och sedan bjuder på middag
många lördagskramar till er alla <3

2017-09-30 @ 19:00:22
URL: http://kinaguld.blogg.se
ansepanse säger

hoppas att allt är bra med så här på en söndag
du får tack Luran <3 extra mycket för sms:et, jag blev så glad
visa både Luran <3 och Bogge <3 bilden i mitt nya inlägg på bloggen och berätta vad jag skrivit, ja Luran <3 kan ju läsa själv förstås :)
massor av kramar från långtbortimormor och vän
<3 <3 <3

2017-10-01 @ 13:09:08
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Livet vid havet säger

Så duktiga ni varit!

2017-10-05 @ 20:11:58
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: