Kurar och klickar

 
 
Vi har som hastigast
varit i stugan för att lämna
lampor och armaturer som
ska kopplas in på vår solcell.
 
Värmeljus, ljus och batteri-
drivna ljus och slingor i all ära,
men ”riktiga” lampor behövs
när höstmörkret kommer!
 
I övrigt kurar vi inne,
då det regnar.
 
Bogge ser film,
jag lyssnar på historiepod
och maken ser en dokumentär
om Stalin.
 
Känner mig inte kry och
är frusen, mysko då jag 
äter antibiotika?!
 
Har roat mig med att beställa
ett linnetyg som jag ska sy 
ett draperi till stugan av,
samt två gröna kuddar.
 
Nu kom även Luran hem,
så nu är familjen
komplett igen. 
 
Funderar så smått på
att börja göra höst här
hemma, men tror jag
fortsätter att kura istället!
 
 
 
 



Johanna säger

åh härligt med regn, här väntar och väntar vi på regn. Idag har det iaf varit svalare och blåsigt, såååå skönt_!

2018-08-05 @ 20:31:21
URL: http://nouw.com/momentsbyjohanna
åsa i åsele säger

Trist Du icke mår bra trots knaprande antibiotika, men det kanske behövs nått mer?

Välbehövligt med regn men inte är det speciellt kul inte. Idag har det ju varit kyligt och verkligen känts som höst.

kram

2018-08-05 @ 21:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: