Landsbygden

 
 
Idag har även Bogge
fått penicillin, så nu hoppas
jag vi alla snart är på banan 
igen friska och krya!
 
Jag är så glad att jag har
det jobb jag har och att jag
kunna börja sammanställa en 
presentation till konferensen i
Italien nästa månad och läsa
och genomföra handledning
via telefon nu när vi varit/är 
sjuka.
 
I feberyran blev jag även
intervjuad i egenskap av expert
i landsbygdsfrågor i en
av våra lokaltidningar...
 
 
 
 
 
Och i vanlig ordning så
kommer en promille med av
det man vill ha sagt och då
rejält nedkokat.
 
Problematiseringar och
nyanseringar kan man också
glömma, jag borde veta vid det
här laget att ska man få med
sitt budskap måste man vara
mer kategorisk och svart/vit
i uttalanden.
 
Nationellt är nog inte
landsbygdspolitik en valfråga,
men lokalt och regionalt på 
landsbygden är det en riktig
ödesfråga törs jag lova!
 
 
 



Znogge säger

Trevligt att du fick komma till tals i alla fall tycker jag. Hoppas antibiotikan har effekt så alla är på benen snart igen.

Kram

2018-08-02 @ 18:05:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Sussi säger

Jag tycker landsbyggsfrågorna/politiken kommer lite i skymundan med tanke på hur stor procent av befolkningen som faktiskt bor på landet. Det är betydligt fler nu än förr i tiden. Hoppas på bättring där i framtiden.

Skönt att ni börjar komma på bana igen efter sjukdom. Penicillin är bra grejer :)
Kram

2018-08-03 @ 09:45:37
URL: http://nouw.com/enkelthemma
Pauline Hurtig säger

vad kul att du fick vara med men tråkigt att de tog med lite

2018-08-04 @ 13:20:38
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Pauline Hurtig säger

vad kul att du fick vara med men tråkigt att de tog med lite

2018-08-04 @ 13:20:39
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Erica Nilsson säger

En sak som jag aldrig förstått är varför skolan inte är statligt finansierad. Jag, som är uppvuxen i liten norrlandskommun, har bara varit en kostnad för hemkommunen. Så fort jag blev vuxen drog jag. Och genererar skatteintäkter till en kommun som inte har några kostnader för mig. VARFÖR finns det inte utjämnimg där?

Svar: Word! Så bra skrivet/tänkt, du satte något jag tänkt länge på pränt - spot on! Skolan är SÅ viktig för kommande generationer och den bör vara rättvis och likställd, vilket är omöjligt i små fattiga landsbygdskommuner många gånger. Där skulle statligt huvudmannaskap och finansiering göra stor skillnad!
Therese Bjärstig

2018-08-06 @ 20:52:34
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: