Biblioteket

 
 
Dorotea har nog
ett av Sveriges finaste
bibliotek, designen skiljer
sig om inte annat från 
mängden.
 
Och så fint skyltat och
juligt där är! 
 
Nästa år ska jag försöka
besöka och nyttja denna
facilitet mer frekvent.
 
Idag har i ärlighetens
namn inte många knop
blivit gjorda, trötthet och
frossa har föranlett vila 
men också lite trevligheter.
 
Ett besök på Wiks och
en sväng förbi min 
farbror och faster för
kaffe och gott juldoppe
får räknas till dagens 
bästa i all sin enkelhet.
 
Nu en stor kopp te,
Ernst och sedan en 
tidig kväll med en bok
för att i morgon avverka
sista jobb/skoldagen
innan julledigheten
tar vid på allvar!
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Jag har faktiskt aldrig varit in på biblioteket i Dorotea, men utsidan är ju lite speciell design... julskyltningen verkar lite som i Åsele, kanske har biblioteken en julmall att gå efter :D

Jag hade tänkt göra ett besök på Wiks jag med idag, tänkte att då Elin slutar först k 5 hinner jag med lite shopping... tyvärr har även jag mått skit idag å typ bara varit hemmavid, annars hör det till traditionen att kolla in lilla Ullred :D

Krya på kram

2018-12-20 @ 21:19:59
Marie Svensson säger

Vårt bibliotek här i Grästorp är också toppen! Jag har fått så mycket hjälp med beställning av litteratur. Senast i förra veckan då jag fick "paniklåna" de böcker vi använt i vår uppsats. Upptäckte att vi inte angivit sidnummer i löpande text på referenserna... Men nu är den inlämnad och alla andra kurser klara. Nu sitter jag här och njuter och inväntar examen den 18/1. 21/1 börjar jag jobba på ungdomsmottagningen, det ska bli sååå kul!! :-) Önskar er en riktigt God Jul! Kram Marie

Svar: Tänk så tiden rusat, tyckte nyss du började läsa... Men så skoj! Och Grattis till din tjänst på ungdomsmottagningen, låter både spännande och stimulerande! KRAM
Therese Bjärstig

2018-12-21 @ 12:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: