Lucia och allt klart

 
 
Det är något speciellt med
Luciamorgon <3
 
I morse tände jag ljus,
tog fram lussebullar och
gofika till frukost och så
såg vi lite luciafirande och
kalender på TV innan
skola och jobb.
 
En bra och effektivt
dag har det varit.
 
Jag har hunnit med
en sväng till Vilhelmina
för möte/lunch med en
kollega och dessutom hann
jag bunkra prispbelönt lax
och sill på Bergmans :-)
 
Alla klappar klara, så
när som ett presentkort.
 
Dessutom har jag redan
storhandlat allt som klarar
sig och basvaror till julen.
 
Jag är till och med så
i framkant att jag har
fixat två lotter till
uppesittaren!
 
Så nu är det bara
en härlig, mysig och
stressfri tid fram till jul.
 
Visst har jag sagt
att jag ÄLSKAR denna
tiden på året?! :-)
 
Och glädjen blir inte
mindre av att jag fyndat
på Magasin Mix idag.
 
Vad får ni se i morgon,
men nu är juldukningen
räddad kan jag avslöja!
 
 
 
 



christin säger

Hallå i luciafirandet!

Nu har jag klätt min fina julgran och jag gjorde köttbullar igår, så du ser jag kommer ikapp 8-)).

Sen så har jag njutit av det fina vädret även om det är kyligare än vad vi är vana vid.

Fortsätt å njut!!

Svar: Köttbullar har vi ännu inte gjort, men ska göra dem med Holger då han gillar att hjälpa till i köket, just köttbullar och syltkakor är hans specialitet :-) Och ja, nu är det kallt, idag är Eroz inne med mig då ingen av oss är så sugna att vara ute i ärlighetens namn. KRAM och ha en fin tredje adventshelg!
Therese Bjärstig

2018-12-13 @ 21:18:06
åsa/nalta norrland säger

Här går dagarna utan det blir så mycket gjort... imorgon ska dock Elin gå i skola, hon mår bättre och vill dessutom gå ut å se Fyrverkeriet i morgon kväll å då måste ju hon vara i skolan oxå ;-)

Kyligt idag, omkring minus 22 hela dan.

Nyfiken på Ditt fynd på Magasin Mix... jag måste försöka ta mig till Vilhelmina innan julafton...
Bergmans Fisk brukar ju komma hit till Åsele så lax å sill kan jag få tag på utan bilkörning... vilket jag är synnerligen tacksam över.

kram

2018-12-13 @ 22:13:31
Johanna säger

Jag bara älskar Lucia & julen! Imorgon ska vi ha julkonsert med kören, årets höjdpunkt! Jag är förkyld & har ett solo. Hur ska det gå? :P

2018-12-14 @ 11:59:15
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: