Pepparkakshus x 2

 
 
Idag hade jag laddat
för en mysig dag med
pepparkaksdoft och
glatt humör.
 
För att undvika brända
fingrar och en sur 
mamma hade jag
förberett med baking
glue istället för smält
socker...
 
Men hjälpte det!?
 
Nä, jag ger inte så mycket
för baking glue även om
det var bekvämt så höll
det inget vidare och när
ljusslingan skulle in så
rasade huset och
stämningen var allt
annat än mysig 
kan jag lova!
 
 
 
 
 
Men det löste sig till sist
och nu har jag lugnat 
ner mig ;-)
 
Och Luran spelar i en
annan division än mig
och Bogge numera då
hon ritade och bakade
sig ett helt eget hus!
 
Riktigt imponerad 💕
 
 
 
 
 
Förutom pepparkakshus
så har vi hunnit ha främmande
i omgångar, maken och Eroz 
har varit i skogen, vi har sett
film (Mowgli - rekomenderas!),
skottat snö, handlat och gjort
små julgrupper.
 
Nu blir det strax hasselbackisar,
älgfile, pepparsås och ett glas
rött. Sämre kan man ha det!
 
 



åsa/nalta norrland säger

Svea är ju både kreativ och skicklig *tummen upp* jag är riktigt imponerad.

Jag köpte pepparkaksdeg för ett tag sedan å tänkte vi skulle baka (äta) men än har det icke blivit av... Igår kväll kom Elin hem (jag hämtade) strax efter kl 21 å idag så var jag först borta mitt på dan å sen fick vi främmande... yes främmande ;-) J är ytterst lite bekant, men trevligt med besök ändå.

Här har värmepumpen nu lagt av så ja vi är inne i den nedåtgående spiralen... igen.

kram

2018-12-08 @ 21:30:16
ansepanse säger

wow, vad duktig hon är Luran <3. Den nya bagerskan alltså
Så fint
kramar från långtbortimormor <3

2018-12-11 @ 13:20:52
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Johanna säger

Jag har inget tålamod när det gäller pepparkakshus, så det blev inget sådant i år. Sist limmade jag ihop det :P

2018-12-14 @ 11:51:31
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: