Tid att njuta

 
 
Även om jag inte känner
mig riktigt kry (har något lurt
i kroppen som förmodligen
slår till samma sekund jag
går på julledighet) så njuter
jag för fullt.
 
På onsdagar slutar Bogge
tidigt så han har varit och
klippt sig och jag har passat
på att köpa lite grönt och
en ljusstake på Blomster.
 
Vi köpte även gofika i 
form av bakelser och
saffranskrämbullar på
fiket (fick ett konstigt
sug efter att ha sett 
kalendern, och dessa 
sockrade krämbullar
rekomenderas!)
 
Och vi hann även köpa
sushi till middag och 
slinka in på Kupan för
att köpa en bricka.
 
Effektiv lunch! 
 
 
 
 
Så har svärfar varit och
hämtat en påse med
älghjärtan och några 
stekar som han ska 
röka till oss nu innan
jul - mums!
 
Och tidigare kom mamma
förbi med kakor och hennes
obligatoriska rån, och svägerska
och svåger kom förbi med flera
paket nybakat tunnbröd...
 
Det går fint att vara så 
lat som jag när man har 
snälla och flitiga nära
och kära ;-)
 
Vet även att mamma ser
till så att jag får mina
grisfötter ❤️
 
 
 
 
Med posten har dessutom
hälsningar och klappar
från långtbortimormor
kommit. Rikedom!
 
Inser att jag/vi är oerhört 
borskämda och är så enormt
tacksam för det 🙏
 
 



åsa/nalta norrland säger

Grisfötter, tack, men nej tack... kan väl aldrig tänka mig nått sånt kan föreställa mat ;-)

Munkar är inte min grej, gillar inte ens munkar då vi går på marknaden.

Däremot har jag idag införskaffat mig en kalkon som blir vår julaftons middag :)

Nära å kära bidrar oftast till trevligheter :)

kram

2018-12-19 @ 15:36:50
Lena i Wales säger

Så härligt det låter. Fikan attraherade mig mycket.
God Jul!

2018-12-19 @ 17:27:45
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Znogge säger

Så skönt när man hjälps åt i familjen med det ska ätas under julen. Grisfötterna hade jag dock tackat nej till ;-)

Kram

2018-12-19 @ 18:55:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Viken vacker bukett. Vad är det röda?
HÄr blir det sushi ikväll. Femtonåringen har jullov efter ikväll och det firar vi med hämtsushi.
Sen ska han vila upp sig inför sista terminen i grundskolan. Gahhhhh!

Svar: Skimmia är det som ser ut som typ hägg och kvisten med röda bär är Ilex, och jag kan meddela att buketten står sig än och är minst lika fin! :-D Välinvesterade slantar!
Therese Bjärstig

2018-12-20 @ 13:49:33
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

<3 <3
kramar

2018-12-22 @ 12:58:32
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: