Insnöad

 
 
Det börjar vara rejäla snödrivor ute nu.
 
Tur att maken lånade traktor så vi kunde frakta
undan lite och ta ned drivorna så man orkar
skotta för hand sedan - bra då man som
mig både är lat och rygglös ;-P
 
Jag jobbar och barnen har roat sig i snön,
men nu börjar det mörkna och Bogge var
kall så nu kom han in och då passar det
bra med lite eftermiddagsfika.
 
Luran har ju dessutom namnsdag i dag :-)
 
 
 



åsa i åsele säger

Det måste ju ha kommit ovanligt mycket snö hittills i år ;-) nää jag tänkte faktiskt denna vinter :)

Igår plockade jag bort julgranen,
det blev ett krasch först ;-)
Elin gick in i julgranen med täcket på väg från soffan - Bullen låg i vägen så hon klev in i granen i stället för att ramla över hunden.
Nu gick det bra, jag bryr mig mindre om julgrann än om Elin och Bullen.

kram

2018-01-02 @ 15:39:12
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Cattis säger

Hej, vilken fin och trevlig blogg du har :) Här i Skellefteå är det fullt med snö..och mer lär det väl bli :) Kul för ungarna som kör snöskoter!
Kolla gärna in min blogg, morsanstips.blogg.se// Kram Cattis

2018-01-02 @ 16:08:01
URL: http://morsanstips.blogg.se
Linda säger

ja du - snö har vi gott om - och mer lär vi få.

2018-01-03 @ 08:48:30
URL: http://www.candygirl.nu/
Jenni säger

Alltså jag tror aldrig jag varit med om såna höga snödrivor i Måntorp förut! Man ser knappt över dem och kasta upp snö är minsann ingen barnlek :)
Göran och barnen var på taket igår och skottade av dem, det nådde nästan RAsmus till axeln!

Men samtidigt tycker jag det är så himla mysigt! Det är en riktig vinter, inget slask och halka. Fast det behöver ju inte bli så himla mycket mer kanske, det kan gärna sätta ihop lite istället :)

Ha en fin fortsättning på 2018!
Kram

2018-01-03 @ 11:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: