Primula

 
 
 
Idag ids jag inte skriva något
om snö, plogvallar och en ond
rygg - det är som det är och
det blir som det blir ;-p
 
Fokuserar istället på att skapa
lite vårkänsla inne, och då brukar
en primula kunna hjälpa till.
 
 
 
 
 
 
Så länge den står sig får det
vara lila i köket, men det kliar
i fingrarna att byta kulör till
något mer pastelligt eller 
klorofylligt grönt...
 
Nu kaffe och grubblerier kring
en text innan jag ska iväg och
fixa mina naglar.
 
 
 



Znogge säger

En primula sprider verkligen vårkänsla men de brukar inte stå så länge här. Antingen vattnar jag för lite eller för mycket tydligen...

Kram

2018-01-30 @ 09:09:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

En sådan blomma fick min mor alltid på namnsdagen av min far... på den gamla goda tiden ;-)

Ska Du fixa naglarna hos Nina?

Himla märkligt att Du icke kan kommentera...

kram

2018-01-30 @ 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: