Snart afton igen

 
 
 
Så var det snart kväll igen,
och imorgon är det trettondagsafton.
 
Inget vi direkt firar, men jag har varit 
förbi hos Catarinas Livs i Svanabyn
och köpt ost och goda charkuterier
så det kan nog bli en plockbricka
frammåt kvällen i morgon.
 
Idag har jag hämtat hem barnen från
mormor och morfar och även firat mormor
som fyller pensionär idag, och hon bjöd
på så god smörgåstårta.
 
Passande nog hade min nya onepice
från oneswe kommit så direkt när
jag kom hem kunde jag hoppa i den.
 
Superskön och inte lika ”rejäl” som
den äkta, vilket nog är bra då den var
lite väl varm till och med för mig...
 
Nu har jag spolat upp lite vatten
i köket så jag ska kunna koka kaffe
om vi blir utan vatten igen, ryktet 
säger nämligen att en ny vattenläcka 
uppstått - håller tummarna att den
inte blir så allvarlig som sist.
 
 
 
 



åsa i åsele säger

OMG utan vatten vill man ju icke vara.

Vi hade strömavbrott i drygt halvtimme i morse å det är ju tillräckligt besvärligt.

Smörgåstårta, mums :)

Från å med i morgon har jag bestämt att jag mår bra igen ;-) jag hoppas min mage håller med mig då det är drygt att ha ont å besvärligt då en orolig mage inte är så himla skoj...
Var med min far till Sjukstugan, han hade en tid hos läkare idag, löste det genom att icke äta någonting innan besöket, det funkade men... det är ju inte bästa lösningen.

Trettondagsafton känns som en märklig helg... inget vi direkt firar. Jag funderar på att plocka bort julen under helgen.

kram

2018-01-04 @ 20:57:52
christin säger

Vi måste väl säga att den vackra bilden är tagen på väg till BYN och att man kan se den även på vägen ifrån BYN vilket inte är dumt.... I tisdagskväll hade jag ett gäng renar framför bilen och var rädd att de skulle hoppa i bäcken så jag körde väldigt sakta så att de hann en bit till innan jag kom förbi dom. Stackars dom och andra djur som inte behöver så här mycket snö för att kunna ta sej fram.

Kan du tänka dej att din Mor är pensionär???? Visst är det svårt....

Kramar!!

Svar: Ja detta är en fin vy som jag njuter av så fort jag passerar❤️ Och det låg renvaktarstuga där så jag smygkörde, för mååååånga år sedan körde pappa på en ren där om jag minns rätt... :-( och ja, nu är mamma pensionär, men kommer väl aldrig ha så mycket att höra som nu ;-) massa kramar!!!
Therese Bjärstig

2018-01-05 @ 09:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: