Nyanser av grått

 
 
Idag kom den sista 
skåpluckan till köket.
 
Så nu är köket förhopp-
ningsvis snart klart...
 
Åkte till stugan med luckan och
passade på att måla två plåtar
på sidan om vedspisen i svart
(de var tidigare i koppar).
 
Blev superbra!
 
Skåpet fick sig en andra
strykning, och så målade
jag två hyllplan med konsoller 
ett första varv. Jag inser då 
att den grå färg jag valt går
ton i ton med köksskåpen!
 
(Den mörknar när den torkar).
 
 
 
 
På arbetsfronten har jag pillat
med lite småsaker jag skjutit på,
följt upp mail, och äntligen bokat
flyg till Florens och boende i 
Sienna, för en konferens i
början av september.
 
Så på temat Italien blir det
ett glas rött till maten :-)
 
Sedan ska jag och barnen
sno ihop en tårta. Ser så fram
emot att bli ”tant” på riktigt
i morgon!
 
Livet blir bara bättre och
bättre med åren och någon
åldersnoja har jag inte kännt
av, bara tacksamhet!
 
Jag har dessutom redan blivit fint
uppvaktad av nära och kära,
och fått grattis i förskott per
mail och brev - tack!
 
 



Znogge säger

Vilken bra och effektiv dag! Grattis i förskott till tantåldern :D Även här har det bakats en tårtbotten vilket inte var det bästa i värmen...

Kram

2018-07-25 @ 20:18:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Popprinsessan säger

Ååå är det födelsedag idag?! Hipp hipp hurra!!!
Och ja, fisksoppa var jag såå sugen på härom dagen, det får det nog bli inom snar framtid här. Och sangria är aldrig fel!

Jag hade gärna velat göra lite mer av "juliafton" men den här värmen och annat gjorde att det inte riktigt blev så. Nästa år kanske :-)

Det ser ut att bli fantastiskt fint i ert lilla hus!

Ha en riktigt bra födelsedag!

2018-07-26 @ 08:24:47
URL: http://www.popprinsessan.se
åsa i åsele säger

Hipp hipp hurra och Grattis <3

2018-07-26 @ 11:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: